wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

9°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 09:15

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Wrocław się szczepi
  4. Koronawirus we Wrocławiu [SERWIS SPECJALNY]
  5. Aktualności
  6. Od 7 grudnia Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej 41

Od 7 grudnia 2020 r. zostaje ponownie uruchomione Centrum Obsługi Podatnika przy ul. Kotlarskiej 41. Obsługa klientów odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.15.

Reklama

Urząd był zamknięty od 19 listopada w związku z potwierdzonym przypadkiem zarażenia koronawirusem u jednego z pracowników. Centrum zostało poddane procesowi odkażania i jest gotowe do bezpiecznej obsługi klientów. 

Centrum Obsługi Podatnika

obsługuje klientów w zakresie spraw związanych m.in. z: podatkiem od nieruchomości, podatkiem rolnym, podatkiem leśnym, podatkiem od środków transportowych oraz opłatami: skarbową, za użytkowanie wieczyste gruntów i za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 

Warto przypomnieć, że do obiektów Urzędu Miejskiego wpuszczane są wyłącznie osoby, u których nie zostanie stwierdzona gorączka. Podobnie, jak w Centrach Obsługi Mieszkańca, w COP może przebywać jednorazowo liczba interesantów odpowiadająca liczbie czynnych okienek. Obowiązuje również dezynfekcja dłoni i stosowanie maseczek ochronnych.

Wszystkie sprawy można bez problemu załatwić w czynnych COM-ach – przy ul. G. Zapolskiej 4, pl. Nowy Targ 1-8, ul. W. Bogusławskiego 8,10 oraz Hubskiej 8-16. Czynny jest również Urząd Stanu Cywilnego. Nieczynne pozostaje Centrum Obsługi Mieszkańca przy al. Kromera 44 oraz Punkt Rejestracji Pojazdów przy al. Karkonoskiej 45. 

Przypominamy, że większość spraw urzędowych można załatwić zdalnie – za pośrednictwem ePUAP, telefonicznie lub pocztą tradycyjną.

Czytaj także: Co można załatwić w urzędzie zdalnie?

Zachęcamy również do składania deklaracji podatkowych za pośrednictwem nowego portalu Przyjazne Deklaracje.

Telefonicznie i mailowo można wciąż także kontaktować się z Centrum Wsparcia Przedsiębiorców. Przedsiębiorcy mogą zasięgnąć informacji oraz złożyć wniosek w zakresie ulg, ujętych w ramach Wrocławskiego Pakietu Pomocowego. Od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:45 – 15:45, urzędnicy i eksperci czekają na przedsiębiorców pod numerami telefonów: 71 777 72 87, 71 777 73 10, 71 777 74 26.

Organizacja pracy urzędu w czasie pandemii

Urząd Miejski wydłużył godziny obsługi klientów. W sprawach rejestracji pojazdów, praw jazdy, meldunkowych, dowodów osobistych oraz rejestracji działalności gospodarczej w COM I i COM II (przy ul. G. Zapolskiej 4 oraz pl. Nowy Targ 1-8) obsługa odbywa się od godz. 8:00 do 17:15.

Aby zmniejszyć liczbę klientów w dniach roboczych, już od wakacji w COM-ie przy ul. G. Zapolskiej wprowadzono pracujące soboty. Najbliższe przypadają na 5 i 19 grudnia. Od godz. 8:00 do 13:00 COM I będzie czynny dla mieszkańców w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy oraz spraw meldunkowych.

Istnieje również możliwość umówienia wizyty online dla podstawowych spraw, takich jak rejestracja auta, meldunek czy odbiór prawa jazdy. Internetowy system rezerwacji to wygodne rozwiązanie pozwalające na uniknięcie kolejek i szybkie załatwienie swoich spraw urzędowych. Rezerwacja zajmuje dwie minuty i jest możliwa na stronie: www.wroclaw.pl/rezerwacja-kolejki

W okresie jesienno-zimowym, przed budynkami Urzędu Miejskiego m.in. pl. Nowy Targ, na ul. Zapolskiej czy przed Urzędem Stanu Cywilnego otwarto ogrzewane namioty przygotowane dla oczekujących mieszkańców. Namioty mają oświetlenie i stoliki, przy których można uzupełnić dokumenty czy dopełnić formalności. Są też środki dezynfekujące i niezbędne nagłośnienie, pomocne w sprawnej obsłudze mieszkańców.

Załatw sprawę przez internet lub telefonicznie

Przypominamy, że większość spraw można załatwić zdalnie - za pośrednictwem ePUAP, telefonicznie lub tradycyjną pocztą. Szczegóły na stronie: www.wroclaw.pl/portal/co-i-jak-zalatwic-w-urzedzie-zdalnie

Mieszkańcy mogą również korzystać z infolinii 71 777 77 77. Konsultanci są do dyspozycji we wszystkich sprawach obsługiwanych przez Urząd Miejski Wrocławia, m.in. dotyczących wymiany dowodów osobistych, dowodów rejestracyjnych, wymeldowania, rejestrowania działalności gospodarczej, sprzedaży nieruchomości, podatków od nieruchomości i użytkowania wieczystego. Udzielą także informacji dotyczących obowiązujących opłat, w sprawach merytorycznych prawa budowlanego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Nie wychodząc z domu można załatwić wszystkie sprawy, które nie wymagają Państwa osobistej obecności w urzędzie. Można również zgłosić incydent, awarię czy zagrożenie.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl