wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

10°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 15:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Wrocław się szczepi
  4. Koronawirus we Wrocławiu [SERWIS SPECJALNY]
  5. Aktualności
  6. Jak pracują spółki miejskie i instytucje w pandemii. Jak załatwić sprawę?

W związku z zagrożeniem epidemicznym nadal ograniczone lub zawieszone do odwołania jest przyjmowanie interesantów w biurach spółek miejskich. Jak więc załatwić sprawę? Telefonicznie, przez przez internet, z wirtualnym doradcą. Jeżeli nie jest to niezbędne, warto ograniczyć kontakt do minimum.

Reklama

MPWiK Wrocław

Biuro Obsługi Klientów jest zamknięte do odwołania. MPWiK Wrocław zachęca do kierowania pytań do wirtualnego doradcy oraz kontaktu z doradcami w kanale live chat.

Można skorzystać z eBOKa, strony www, albo skontaktować się za pośrednictwem infolinii pod numerem 71 34 09 655, którą obsługują konsultanci MPWiK Wrocław. Linia alarmowa do zgłaszania awarii: 994.

Istnieje także możliwość umówienia się na wideokonferencję z konsultantem. 

Zarząd Zasobu Komunalnego (ZZK)

We wszystkich siedzibach i Biurach Obsługi Klienta ZZK do odwołania zostaje zawieszona bezpośrednia obsługa najemców i interesantów.

  • Pracownicy Biur Obsługi Klienta ZZK czekają na telefony i wiadomości e-mail od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.
  • W przypadku awarii poza godzinami pracy BOK do dyspozycji są telefony alarmowe. Numery telefonów do biur i adresy e-mail na stronie internetowej.
  • W sprawach związanych z saldem kont zgłoszenia na adres [email protected]. Odpowiedzi będą przekazywane listownie.
  • W sprawach związanych z działalnością gospodarczą w gminnych lokalach użytkowych widomości na adres e-mail: [email protected] (umowy, przetargi) lub [email protected] (windykacja, lokale użytkowe, garaże, tereny zewnętrzne).

Przesyłając dokumenty pocztą tradycyjną lub elektroniczną należy podawać numer telefonu. 

We wszystkich siedzibach i Biurach Obsługi Klienta działają specjalne skrzynki, w których można zostawić dokumenty dla naszych pracowników. 

Wrocławskie Mieszkania 

W związku z zagrożeniem koronawirusem, zachęcamy do załatwiania spraw w drodze kontaktów telefonicznych i mailowych z pracownikami spółki. Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod nr:  71 326 41 10 , 71 321 13 24, 71 325 37 57.

Awarie i usterki należy zgłaszać na adres [email protected] lub poprzez formularz kontaktowy: https://www.wm.wroc.pl/napisz-do-nas/ 

TBS Wrocław

Biura TBS są zamknięte do odwołania.

Dokumenty można przekazywać do specjalnych skrzynek na pocztę, które stoją przed wejściem do biur TBS Wrocław (przy ul. Przybyszewskiego 102/104 i przy ul. Tylnej 14). 
Awarię lub usterkę do naprawienia można zgłosić z pomocą usługi iMieszkaniec.pl. Dla najemców mieszkań TBS Wrocław jest dostępna pod adresem www.tbswroclaw.imieszkaniec.pl oraz jako aplikacja mobilna na urządzenia z systemem Android oraz iOS. 
iMieszkaniec w TBS Wrocław — jak założyć konto i zacząć korzystać?
Kontakt mailowy i telefoniczny

MPK Wrocław

Biuro Obsługi Pasażera przy ulicy Bolesława Prusa 75-79 działa.

Podczas wizyty obowiązują dodatkowe środki ostrożności takie jak obowiązkowe umycie rąk płynem do dezynfekcji przed podejściem do okienka oraz posiadanie maseczki. Kontrolowana jest także liczba osób w pomieszczeniu.

Sprawy załatwiać można także

Ekosystem

Spółka pracuje w trybie home office. Godziny pracy pozostają niezmienione.

Wszystkie sprawy związane ze statutową działalnością spółki Ekosystem (nadzorem nad odbiorem odpadów komunalnych lub utrzymaniem czystości w pasie drogowym, m.in. zgłoszenia, reklamacje) można zrealizować:

Czynne są  Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów (PSZOK) zasady: 

  • jednocześnie na teren PSZOK będzie mógł wjechać tylko jeden samochód
  • wstęp na teren PSZOK tylko w maseczkach i rękawiczkach.
  • PSZOK przy ul. Janowskiej 51 otwarty również w soboty 7 i 21 listopada
  • Ze względu na czerwoną strefę jednocześnie wpuszczane są maksymalnie 3 samochody.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta (ZDiUM)

Kontakt elektroniczny i telefoniczny

Jak wygląda załatwianie spraw w ZDiUM:

Od 11 stycznia 2021 r. Biuro Obsługi Interesanta wraca do normalnego funkcjonowania i zniesione zostają dni pracy bezobsługowej (od połowy listopada we wtorki i czwartki można było składać pisma, projekty i wnioski bez możliwości kontaktu z personelem biura).

BOI ZDiUM jest czynne w każdy dzień roboczy:

  • w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki  w godzinach 8:30 - 14:00,
  • w środy  8:30 - 17:00.

Wydawanie identyfikatorów oraz sprzedaż abonamentów parkingowych odbywa się przy jednym stanowisku BOI.

Przerwa techniczna w pracy stanowiska obowiązuje w godzinach 12:00 - 12:20.

Ponieważ od początku pandemii kasa jest nieczynna, przy zakupie abonamentów wymagane jest dokonanie przedpłaty na konto ZDiUM na 2-3 dni przed wizytą w biurze, lub realizowanie zakupów za pomocą e-sklepu. Więcej informacji.

Abonamenty

  • zakup abonamentów parkingowych wymaga dokonania przedpłaty na rachunek: PKO BP SA 81 1020 5226 0000 6402 0416 7193 przed wizytą w biurze obsługi; w momencie odbioru abonamentu opłata musi być zaksięgowana (w zależności od banku trwa to do 2 dni). Potwierdzenie zaksięgowania można uzyskać pod nr. 71 376 08 28;
  • abonamenty niewymagające weryfikacji prosimy nabywać za pośrednictwem e-sklepu
  • weryfikacja abonamentów I (dla mieszkańców strefy) odbywa się za pośrednictwem e- sklepu i trwa ok. 3 dni.
  • przy zakupie po raz pierwszy abonamentu H dla pojazdów niskoemisyjnych wymagane jest dokonanie weryfikacji w Biurze Obsługi Interesanta ZDiUM.

Pozostałe budynki ZDiUM pozostają zamknięte dla interesantów, nie można swobodnie odwiedzać:

  • Biura Rzeczy Znalezionych (przekazywanie i odbieranie depozytów wymaga uprzedniego uzgodnienia drogą telefoniczną 71 376 08 96),
  • magazynu materiałów kamiennych i stalowych w zakresie sprzedaży nadwyżek (osoby zainteresowane kupnem prosimy o kontakt telefoniczny 71 376 07 21).                  

MOPS 

W okresie pandemii telefony w sekretariacie od poniedziałku do piątku do godz. 19.00, telefon 71 78 22 300 do 03

Sekretariat tel. 71 78 22 300 do 03, e-mail: [email protected]

Kasy przy ul.Strzegomskiej 6 czynne od pn.do pt. w godzinach 10.00-14.00 

Uwaga! za wyjątkiem ostatniego dnia miesiąca - kasy czynne od 10.00-12.00

ŚWIADCZENIA RODZINNE tel. 71 782 23 22

500+ oraz 300 +

  • 71 799 92 74
  • 501 928 501
  • 71 782 23 26 (wypłata)

DODATKI MIESZKANIOWE: tel. 71 782 23 46, 71 782 23 48

KARTA RODZINA PLUS i KARTA DUŻEJ RODZINY

W celu złożenia wniosku o przyznanie Karty Dużej Rodziny zachęcamy do korzystania z elektronicznej komunikacji poprzez platformę ePUAP oraz portal emp@tia

tel. 71 78 23 595, 71 78 23 594

Obsługa klientów w okresie pandemii od poniedziałku do piątku od godziny 8.00 do 15.00.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl