Podczas trwania pilotażu Biuro Zrównoważonej Mobilności przeprowadziło obserwacje i badania ruchu oraz ankiety wśród rodziców, a za ich pośrednictwem – także wśród dzieci. O wyrażenie swoich opinii i obserwacji poproszeni zostali dyrektorzy szkół, Straż Miejska oraz rady osiedli.
Zebrane informacje zostaną poddane szerszej analizie, jednak już wstępne rozpoznanie pozwoliło odpowiedzieć na pytanie: „co dalej?”.
Projekt będzie kontynuowany przy Szkole Podstawowej nr 34
– Zdecydowaliśmy, że projekt będzie kontynuowany przy Szkole Podstawowej nr 34 przy ul. Gałczyńskiego. Wskutek zmian w organizacji ruchu ograniczono niebezpieczne sytuacje, co potwierdzili strażnicy miejscy, wspierający projekt. Przychylne kontynuacji projektu były także dyrekcja szkoły oraz Rada Osiedla Ołtaszyn. Istotne było dla nas, że większość rodziców z tej szkoły, którzy wypowiedzieli się w ankietach, opowiedziała się za utrzymaniem ograniczenia ruchu przy szkole – mówi oficer piesza Urzędu Miejskiego we Wrocławiu Anna Szmigiel-Franz.
Na Sępolnie powraca poprzednia organizacja ruchu
W drugiej lokalizacji, na ul. Krajewskiego, zdecydowano o przywróceniu poprzedniej organizacji ruchu.
– Nadal będziemy dążyć do zwiększenia bezpieczeństwa dzieci przed tą szkołą, dlatego do końca tego roku przedstawimy propozycję zmiany organizacji ruchu w obrębie placówki. Zebrane wyniki badań oraz opinie użytkowników są dla nas istotnym wkładem. Projekt będziemy konsultować z dyrekcją szkoły oraz radą osiedla, licząc na to, że wypracujemy najkorzystniejsze dla najmłodszych użytkowników rozwiązanie – dodaje Anna Szmigiel-Franz.
Zainteresowane szkoły mogą zgłaszać akces do projektu
„Szkolna ulica” z założenia będzie realizowana także wokół innych, wrocławskich placówek, które już mogą zgłaszać akces do przystąpienia do projektu.
– Szczególnie czekamy na zgłoszenia takich szkół, które w okolicy placówki widzą problemy ze zbyt dużym, porannym natężeniem samochodów. Najlepiej, gdyby były to szkoły znajdujące się na osiedlowych ulicach, których zamknięcie o poranku nie będzie stanowiło dużego utrudnienia dla mieszkańców. Wszelkie zgłoszenia będziemy analizować na bieżąco i tam, gdzie będzie to uzasadnione, zaproponujemy wdrożenie projektu szkolnej ulicy – kończy oficer piesza.