Zapraszamy do udziału w kursach:
Kursy mają formułę e-learningową. Przy tworzeniu kursu z języka Python uwzględniono zakres podstawy programowej szkoły średniej oraz oczekiwania pracodawców prowadzonych od kwietnia 2019 roku.
Kursy mają formułę e-learningową. Przy tworzeniu kursu z języka Python uwzględniono zakres podstawy programowej szkoły średniej oraz oczekiwania pracodawców prowadzonych od kwietnia 2019 roku.
Z perspektywy ucznia kursy wyglądają następująco:
- Uczeń wykonuje pretest mający na celu weryfikację początkowego stanu wiedzy ucznia.
- Uczeń zapoznaje się z materiałami dydaktycznymi w postaci materiałów interaktywnych przeplatających treść z interakcjami.
- Na końcu każdego rozdziału uczeń wykonuje zadanie warsztatowe do którego musi wykorzystać wiedzę z aktualnego rozdziału oraz wiedzę z wcześniejszych rozdziałów (wiedza ucznia w trakcie trwania kursu narasta i np. gdy na początku kursu poznaje zasady nazywania zmiennych to powinien pamiętać o tych zasadach do końca kursu).
- Uczeń może rozmawiać na temat kursu w forach dyskusyjnych poświęconych danym rozdziałom.
- W przypadku problemów technicznych bądź pytań może skontaktować z administracją kursu za pośrednictwem forum. W przypadku powtarzania się pytań administracja dodaje FAQ w formie strony bądź filmu, jeśli w stosunku do określonego rodzaju pytań jest to zasadne.
- Pod koniec kursu uczeń wykonuje test podsumowujący i przekazuje opinię zwrotną na temat kursu.
- Po przekazaniu opinii zwrotnej uczeń otrzymuje certyfikat zaświadczający o ukończeniu kursu.
W ramach kursu zastosowano:
- Testy
- Materiały interaktywne w tym:
- Prezentacje interaktywne.
- Filmy interaktywne.
- Warsztaty w ramach, których uczniowie:
- Przesyłają swoją pracę.
- Oceniają wzajemnie swoje prace wymieniając się w ten sposób wiedzą na temat możliwych sposobów rozwiązania zadań warsztatowych.
- Moduł opinii zwrotnej umożliwiający zbierający opinie uczniów na temat kursu.
- Fora dyskusyjne dla każdego działu tematycznego.
Kurs Python
Kurs Python ma charakter formalny, który może uczniom przypominać sposób prowadzenia do tego co mają w szkole. W ramach zadań warsztatowych w tym kursie uczeń wykorzystuje zdobytą wiedzę, by:
- Zaprezentować to czego się nauczył.
- Rozwiązać konkretne problemy programistyczne.
Zakres merytoryczny kursu Python obejmuje rozdziały takie jak:
- Wprowadzenie do Pythona, instalacja i konfiguracja środowiska.
- Instrukcje wejścia i wyjścia.
- Zmienne.
- Wyrażenia arytmetyczne i logiczne.
- Instrukcje warunkowe.
- Instrukcje iteracyjne.
- Funkcje.
- Operacje na tekście.
- Python i algorytmy.
- Aplikacja "Geometria z Pythonem".
- Aplikacja "Kalkulator i przelicznik walut".
Zaginiony pasażer Titanica - Podstawy sztucznej inteligencji
Kurs "Zaginiony pasażer Titanica - Podstawy sztucznej inteligencji" jest kursem fabularyzowanym wykorzystującym dla lepszego przekazu wiedzy storytelling. Pokazuje podstawy pracy z danymi i wykorzystanie podstaw sztucznej inteligencji. W założeniu ma pobudzić w uczniach:
- Chęć szukania informacji.
- Traktowanie zdobywania wiedzy jako sposobu do rozwiązywania wyzwań.
- Traktowanie sztucznej inteligencji jako skutecznego środka do osiągania celów.
- Chęć rozwiązania zadanej w ramach kursu zagadki.
W ramach warsztatów uczeń wykorzystuje funkcje i rozwiązania zawarte w kursie.
Zakres merytoryczny kursu „Zaginiony pasażer Titanica - Podstawy sztucznej inteligencji” obejmuje rozdziały takie jak:
- Microsoft Excel - wstępna analiza danych.
- Orange - Wizualizacja.
- KNIME - Wykorzystanie modelu analitycznego.
W ramach kursów wykorzystywane jest xAPI oraz LRS. Pozwala na monitorowanie zachowań kursantów i wykrywanie zależności w np.:
- Sposobie uczenia się a wyników końcowych.
- Wyników uzyskiwanych w ramach warsztatów a wyników z innych warsztatów.
Pozwala to na optymalizację sposobu przekazywania wiedzy w ramach kursów i ich doskonalenie.
Repozytorium kursów zawodowych
We Wrocławskiej Platformie Edukacyjnej uruchomiliśmy repozytorium materiałów nauczania zdalnego w kształceniu zawodowym.
169 kursów opracowanych w ramach projektu systemowego KOWEZiU „Model systemu wdrażania i upowszechniania kształcenia na odległość w uczeniu się przez całe życie” z zawodów w grupach: Elektryczno-elektroniczno-teleinformatyczna, Mechaniczna, Ekonomiczno-finansowo-biurowa, Kosmetyczno-fryzjerska, Chemiczno-ceramiczno-szklarsko-drzewna, Transportowa, Budowlana, Budowlana i Dróg kołowych i szynowych (kolejowych), Instalacji sanitarnych, sieci zewnętrznych i instalacji przemysłowych, Górniczo-hutniczo-odlewnicza, Spożywcza, Gastronomiczna, Turystyczno-hotelarska, Uprawy roślin, chowu i hodowli zwierząt, Kształtowania środowiska, Leśnictwa, Ochrony zdrowia, Ochrony i bezpieczeństwa osób i mienia.
W obecnym czasie, kiedy uczniowie mają ograniczony dostęp do zajęć praktycznych w pracowniach i warsztatach udostępniony materiał on-line będzie bardzo pomocny przy przygotowaniu się do egzaminu zawodowego. Profesjonalnie przygotowane materiały zawierające m.in. treści w plikach PDF oraz filmy powiązane z podstawą programową w danym zawodzie.
Każdy użytkownik WPE uczeń i nauczyciel może samodzielnie zapisać się do kursu. Nauczyciele mogą dodatkowo wykorzystać możliwość importu dowolnego fragmentu kursu z „Repozytorium kursów dla nauczycieli” do swojego kursu, przez co udostępnienia swoim uczniom tylko wybranych fragmentów czy dodania własnych aktywności np. zadania do oceny.
Wszystkie kursy dostępne są w kategorii „Repozytorium kursów dla nauczycieli”
Zachęcamy do korzystania.