Na tę chwilę dłuższa część trasy, czyli ulice: Krasińskiego, Podwale i Komuny Paryskiej, mają przygotowane koryto i czekają na wypełnienie asfaltem. W ostatnich dniach prace były wstrzymane ze względu na warunki pogodowe, ale teraz robotnicy wracają z pracami.
Na ul. Dworcowej i Krasińskiego nadal trwają prace budowlane, jednak jest szansa, że pojedyncze odcinki, np. odcinek ul. Podwale, zostaną oddane do użytku wcześniej.
W ramach tej trasy rowerowej rowerzyści pojadą od ul. Traugutta przez Komuny Paryskiej, na której część dla rowerów zostanie wyodrębniona wzdłuż szerokiego chodnika.
Kolejnym odcinkiem trasy, na terenie obecnego chodnika, jest ul. Kościuszki do ul. Małachowskiego. Na Podwalu będzie można pojechać dwukierunkową trasą dla rowerów, która poprowadzi na ul. Dworcową.
Nowe kontrapasy pozwolą na przejazd od ul. Kołłątaja do ul. Dąbrowskiego, pojawią się one na ulicach Komuny Paryskiej i Podwale.
Udogodnienia nie tylko dla rowerzystów
Ta inwestycja ułatwi życie nie tylko rowerzystów, ale również pieszych, z chodników znikną m.in.: parkujące wzdłuż ul. Dworcowej auta. Miejsca parkingowe dla samochodów zostaną wyznaczone na jezdni.
Trasa rowerowa, która połączy ulice Podwale, Komuny Paryskiej i Krasińskiego z Dworcową to bardzo ważna inwestycja, która jest finansowana ze środków unijnych. Realizacją zajmuje się firma Brukpol, koszt tego przedsięwzięcia wynosi 3,3 mln zł. Zakończenie prac jest planowane na 22 maja.
Na ten rok jest zaplanowano jeszcze wiele prac związanych z infrastrukturą rowerową.