Przypomnijmy:
- „acc++ca” Cezarego Duchnowskiego
- „Wielkie przejście” Jerzego Kornowicza
- „Sighs” Marcina Stańczyka
- „Stabat Mater” Artura Zagajewskiego
- „Not I” Agaty Zubel
Zwycięski utwór wyłoni jury, w skład którego wchodzą Szymon Bywalec (nowy szef artystyczny Festiwalu Musica Polonica Nova), krytycy muzyczni Dorota Szwarcman, Bartek Chaciński i Marek Zwyrzykowski, kompozytor Pierre Jodlowski i Izabela Duchnowska z Wydziału Kultury Urzędu Miejskiego (jako sekretarz jury).
Pomysłodawcami Wrocławskiej Nagrody „Polonica Nova” są Miasto Wrocław i Program 2 Polskiego Radia. Będzie przyznawana co dwa lata za najciekawszy utwór polskiego kompozytora, który miał prawykonanie w ciągu minionych dwóch lat, a powstał na przestrzeni ostatnich pięciu. Laureat dostanie nie tylko 100 tysięcy złotych, ale także gwarancję, że jego dzieło zostanie wykonane w następnych edycjach festiwalu. Zwycięzcę czeka też obowiązek. Musi skomponować nowy utwór z myślą o kolejnej edycji wrocławskiej imprezy.
Na specjalnym profilu Facebooka poświęconym Wrocławskiej Nagrodzie „Polonica Nova” jurorzy wypowiadają się na temat nominowanych utworów. I tak m.in. Bartek Chaciński pisze o „acc++ca” Cezarego Duchnowskiego, że „robi niesamowite wrażenie jako swoisty dźwiękowy morfing barw elektronicznych i akordeonu”, Dorota Szwarcman podkreśla, że „Sighs” Marcina Stańczyka są pełne wyrafinowanej wynalazczości dźwiękowej, a Marek Zwyrzykowski zaznacza, że w „Stabat Mater” Artura Zagajewskiego „kompozytor w niekonwencjonalny, bardzo ciekawy sposób zrealizował temat podejmowany w wybitnych dziełach epok minionych”.
Wszystkie komentarze znajdziecie na profilu Wrocławska Nagroda "Polonica Nova”, a informacje o samej nagrodzie na stronie Festiwalu Musica Polonica Nova.
Wręczenie nagrody 12 kwietnia w ramach finałowego koncertu festiwalu (początek wieczoru 0 19.00). Bilety kosztują 40 zł i 25 zł, dla studentów za 5 zł.
Magdalena Talik