Spot wyprodukowany został w technice slow motion (zwolnione tempo) przedstawia artystów reprezentujących różne dziedziny kultury i sztuki, którzy w symboliczny sposób szykują się do obchodów roku 2016. Trwa pół minuty, wyreżyserował go Dariusz Szermanowicz, a wyprodukowała ATM Grupa S. A. Na ekranie zobaczymy architekta, malarkę, rzeźbiarza, skrzypka oraz akrobatów, a także architektów pochylających się nad planami osiedla Nowe Żerniki, czyli WuWy 2, osiedla Europejskiej Stolicy Kultury.
– Spot odzwierciedla aktualny etap przygotowań Wrocławia do ESK 2016. Co prawda kompletny program artystyczny zostanie zaprezentowany w przyszłym roku, jednak już teraz chcemy pokazać Polakom, że Wrocław szykuje się do tego wielkiego święta. Dlatego właśnie na ekranie widzimy artystów rozpoczynających tworzenie dzieła – malowanie obrazu, projektowanie czy wykuwanie rzeźby – mówi Krzysztof Maj, dyrektor Wrocław ESK 2016.
Prócz tego w roku 2014 w Telewizji Polskiej zobaczymy materiały informacyjne na temat przygotowań i planów Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury, a także kampanie społeczne podkreślające rolę kultury w codziennym życiu. Pod koniec października 2013 r. miasto Wrocław podpisało długoletnią umowę o współpracy z Telewizją Polską. Porozumienie podpisane na lata 2014-2017 obejmuje organizację corocznych koncertów sylwestrowych oraz popularyzację wydarzeń artystycznych związanych z rolą Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
ak