wroclaw.pl strona główna Kulturalny Wrocław – najświeższe wiadomości o kulturze Kultura - strona główna

Infolinia 71 777 7777

18°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 20:30

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Kultura
  3. Aktualności
  4. Jazz nad Odrą 2018 na finiszu. Znamy zwycięzców konkursu

Poznański Weezdob Collective laureatem Konkursu na Indywidualność Jazzową 2018. Członkowie kwintetu otrzymali 25 tysięcy złotych – nagrodę ufundowaną przez Prezydenta Wrocławia, Rafała Dutkiewicza oraz nagrodę miesięcznika  „Jazz Forum”. Ostatni dzień Jazzu nad Odrą jest poświęcony polskiemu jazzowi, ale w ciągu minionych dni serca publiczności podbiły w Imparcie m.in. formacje EABS i Toma Harrella.

Reklama

Weezdob Collective zwycięzcą przesłuchań

Zwyczajowo przez dwa festiwalowe dni (27 i 28 kwietnia) jury Konkursu na Indywidualność Jazzową 2018 w składzie: Paweł Brodowski, Paweł Kaczmarczyk, Dariusz Oleszkiewicz, Tomasz Szachowski oraz Piotr Wojtasik słuchało młodych jazzmanów. Każda z formacji miała 20 minut na zaprezentowanie programu.

Zwycięski kwintet Weezdob Collective (skład: Kacper Smoliński–harmonijka, Kuba Marciniak–saksofon tenorowy, Piotr Scholz–gitara, Damian Kostka– kontrabas i Adam Zagórski–perkusja zagrała trzy własne utwory („Back at Lizard’s Canteen”, „Hermoso Lugar” i „Galactic Collision”) i wygrała nagrodę Prezydenta Wrocławia w wysokości 25 tysięcy złotych oraz nagrodę miesięcznika „Jazz Forum” (3 tysiące złotych na sesję reklamowo-promocyjną).

Weezdob Collective na scenie z Wojtkiem Siwkiem/fot. dunvael photography

Stowarzyszenie Autorów ZAiKS nagrodę (8 tysięcy złotych) przyznało The Cuban Latin Jazz (Taras Bakovskyi–saksofon, Roland Abreu Krzysztofiak–kontrabas, Paweł Kukuła– fortepian, Dominik Jaske–perkusja). Związek Artystów i Wykonawców Stoart ufundował trzecią nagrodę (5 tysięcy złotych) grupie Extradition Quintet (Piotr Szlempo–trąbka, Marcin Janek–saksofon, Dominik Kisiel–fortepian, Piotr Szajrych–kontrabas i Maksymilian Kreft–perkusja).

Wrocławska EABS błyszczała

Podczas tegorocznej edycji wśród młodych formacji błyszczała zwłaszcza wrocławska EABS, która za sprawą genialnego albumu „Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)” genialnie połączyła jazz z innymi gatunkami (m.in. hip-hopem, czy elektroniką) na nowo odczytując tematy Krzysztofa Komedy. EABS w ubiegłym roku otrzymał za ten album m.in. Wrocławską Nagrodę Muzyczną, a w Imparcie muzycy dostali takiego powera, że koncert przedłużył się o dobre pół godziny i Amerykanie z Yellowjackets musieli sporo na swój moment poczekać.

EABS na scenie Impartu/fot. dunvael photography

Dyskusje o jazzie

Wiele koncertów wzbudziło zupełnie odmienne reakcje. Jednym The Mike Moreno Quartet z gitarzystą Mike'em Moreno w roli lidera, podobał się w stu procentach, inni narzekali, że nie mogli się doczekać porządnego gitarowego jazzu.

Podobnie było z niedzielnym występem basisty Charnetta Moffetta i jego kwartetu. Moffett grał świetnie, technicznie nienagannie, stylistycznie różnorodnie, choć w dyskusjach kuluarowych nie brakowało też opinii, że o ile on sam reperezentował high level, niektórzy członkowie zespołu (m.in. skrzypek Scott Tixier) grali szkolny jazz.

Tom Harrell ze swoim kwartetem zagrał podczas finałowego koncertu/fot. dunvael photography

Żadnych wątpliwości nie pozostawił natomiast finałowy koncert trębacza Toma Harrella i jego kwartetu. Nawet w momentach wycofywania się mistrza w kulisę zespół grał pod wysokim ciśnieniem.

Co czeka na jazzfanów 30 kwietnia

54. Festiwal Jazz nad Odrą

54. Festiwal Jazz nad Odrą

Koncert / Jazz
Termin od 26 kwietnia 2018 do 30 kwietnia 2018

Miejsce Impart

Zobacz

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl