Startują prace na środkowej części mostu Pomorskiego

Ruszyły wzmożone prace na środkowym moście Pomorskim, którego konstrukcja powstała jeszcze w XIX w. 

  • Zabytkowa konstrukcja mostu środkowego /fot: WI

    Zabytkowa konstrukcja mostu środkowego /fot: WI

  • Zabytkowa konstrukcja mostu środkowego /fot: WI

    Zabytkowa konstrukcja mostu środkowego /fot: WI

  • fot. JK

  • fot. JK

  • fot. JK

  • fot. JK


Koszt remontu mostów Pomorskich wyniesie prawie 70 mln zł. Zabytkowa przeprawa zostanie ponownie oddana do użytku w 2023 r. To jedna z ważniejszych i trudniejszych inwestycji budowlanych we Wrocławiu. W tej chwili drogowcy rozpoczęli remont środkowego, najstarszego fragmentu przeprawy. 

– Most Pomorski środkowy składa się z zachodniego i wschodniego. Rozpoczęliśmy konserwację mostu wschodniego pochodzącego z lat 1874-78. To pierwotnie była mała i wąska przeprawa, którą później połączono z powstałym w 1930 r. mostem zachodnim – tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Zdemontowana konstrukcja mostu wschodniego waży 9 t i będzie odnawiana na moście północnym. To decyzja konserwatora zabytków.

– Most zachodni ma całkiem nową płytę pomostową, po której odbywa się już ruch pieszy i rowerowy. Natomiast płyta na wschodnim została całkowicie wyjęta przez dźwig i będzie konserwowana. Jest w bardzo złym stanie technicznym i jego odnowa potrwa kilka miesięcy – mówi Świercz. – Konstrukcja ma kilkanaście metrów długości, trzeba się pozbyć rdzy i uzupełnić zniszczone przez nią elementy.

Pomost technologiczny gotowy

Jeszcze na przełomie listopada i grudnia na południowym moście Pomorskim budowano pomost technologiczny z konstrukcji dawnego mostu wojskowego. Pomost pozwoli na przeprowadzenie 16 kabli energetycznych. Dzięki temu nie trzeba wstrzymywać prac przy konstrukcji przeprawy.

Nurek badający stan podpór mostu północnego

A ta znajduje się w dobrym stanie. Na początku grudnia ekipa nurków dokonała przeglądu podpór mostu Północnego.

– Przegląd prowadziła firma Sonar zajmująca się m.in. pracami konserwacyjnymi przy różnych projektach podwodnych. Uznali, że stan jest bardzo dobry – dodaje Krzysztof Świercz.



Zgłoś uwagę