wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

1°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Rowerzyści
  4. Koleje Dolnośląskie pierwszym przewoźnikiem w kraju z wagonami rowerowymi

Koleje Dolnośląskie S.A. zakupiły wagony do przewozu rowerów. To krok w stronę poprawy komfortu podróży pociągiem z rowerem. Inwestycja ma ułatwić podróże coraz większej liczbie korzystających z kolei rowerzystów. 

Reklama

Koleje Dolnośląskie zakupiły od PKP Cargo pięć wagonów przeznaczonych do wyłącznego przewozu rowerów. Wszystkie po gruntownym przeglądzie specjalistycznym, wyjadą na trasy w przyszłym sezonie letnim.

 – Od miesięcy przyglądamy się stale rosnącemu zainteresowaniu przewozem rowerów w naszych pociągach. Bez wątpienia wiąże się to nie tylko ze sprzyjającą cyklistom pogodą, ale też budową nowych ścieżek rowerowych w regionie. Chcemy ułatwić podróże rowerzystom i zwiększyć komfort przejazdu wszystkim naszym pasażerom. Dlatego jako pierwszy przewoźnik w Polsce postanowiliśmy uruchomić specjalne wagony, przeznaczone do przewozu rowerów – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Każdy z nowych wagonów ma powierzchnię 33 mkw. i po przystosowaniu go do nowych potrzeb będzie mógł pomieścić około 60 rowerów. Na zakup wspomnianego taboru KD przeznaczyło 195 tysięcy złotych brutto, natomiast specjalistyczny przegląd będzie kosztować dodatkowe 30-40 tysięcy złotych.

Urząd Transportu Kolejowego pozytywnie zaopiniował pomysł wprowadzenia wagonów rowerowych w taborze KD. Nowe składy będą obsługiwane przez wzmocnione kadrowo drużyny konduktorskie, natomiast konkretne zasady załadunku i rozładunku zostaną przedstawione podróżnym po przeprowadzeniu analiz bezpieczeństwa. Trasy, po których będą jeździć specjalne wagony, zostaną wybrane na podstawie analiz m.in. dotychczasowej popularności przejazdów rowerzystów.

 – To rozwiązanie wymaga stosunkowo niedużych nakładów finansowych, a wydatnie zwiększy komfort pasażerów. Pokazują to przykłady z Austrii czy Czech, gdzie podobna oferta funkcjonuje z powodzeniem od lat – podkreśla Wojciech Zdanowski, wiceprezes Kolei Dolnośląskich. – Biorąc pod uwagę specyfikę naszego regionu, gdzie infrastruktura rowerowa jest stale unowocześniana i rozbudowywana, zakup i modernizacja wagonów cargo jest naturalną konsekwencją działań, wynikającą z potrzeb naszych pasażerów.

Cyklostrada Dolnośląska

W marcu zarząd województwa przedstawił projekt Dolnośląskiej Cyklostrady – koncepcji budowy dróg rowerowych w regionie o łącznej długości ok. 1800 km. Sieć tras ma obejmować zasięgiem cały region, łącząc się również z drogami po stronie czeskiej i niemieckiej. W projekt zaangażowało się kilkadziesiąt samorządów z Dolnego Śląska. Jego celem jest poprawienie dostępności transportu w regionie, zintegrowanie lokalnych dróg rowerowych i powiązanie ich z dolnośląską siecią kolejową.

Czytaj też: Na Dolnym Śląsku powstanie Cyklostrada. Ponad 1800 km tras rowerowych

– Z perspektywy rozbudowy dróg rowerowych na Dolnym Śląsku inicjatywa Kolei Dolnośląskich jeszcze bardziej zyskuje na znaczeniu. Rowerzyści będą mieli komfort w wyborze ulubionych tras i korzystać z udogodnień oferowanych przez regionalnego przewoźnika – mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego. – Część z planów dotyczących Dolnośląskiej Cyklostrady realizowana jest już teraz – chociażby poprzez oddanie do użytku nowej trasy rowerowej łączącej powiat trzebnicki i milicki. Wagony rowerowe Kolei Dolnośląskich ułatwią podróże na zmodernizowanych drogach i znacznie wpłyną na zwiększenie zainteresowania Dolnoślązaków wycieczkami rowerowymi.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl