wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

22°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 16:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Inwestycje
  4. Kolejne umowy na budowę trasy tramwaju na Nowy Dwór

Kolejne umowy na budowę trasy tramwaju na Nowy Dwór

Data publikacji: Autor:

| aktualizacja:

Wrocławskie Inwestycje podpisały kolejną umowę w ramach budowy tramwaju na Nowy Dwór. Tym razem zakontraktowano budowę drugiego wiaduktu nad ulicą Smolecką. 

Reklama

Wrocławskie Inwestycje podpisały już umowy na wszytskie naistotniejsze zadania w ramach budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Na początku lipca zakontraktowano prace od pl. Orląt Lwowskich do ulicy Smoleckiej. Ten fagment ma powstawać dwa lata, a pracę będą kosztować około 60 mln zł.

 – Będą to kompleksowe prace. Najpierw przebudowa wszystkich sieci podziemnych, budowa torowiska, wyprowadzenie tramwaju z pl. Orląt Lwowskich i przebudowa układu drogowego, chodniki, trasy rowerowe, nasadzenia zieleni – wylicza Wojciech Kaim z Wrocławskich Inwestycji.

19 lipca podpisano umowę na drugi etap prac na odcinku od wiaduktu nad ulicą Smolecką do wiaduktu nad szlakiem PKP wraz z infrastrukturą na wiaduktach oraz fragmentem ulicy Wagonowej. W między czasie sformalizowano też mniejsze zadanie z Elektrotimem. Natomiast 24 lipca sfinalizowano umowę na jedno z najbardziej wymagających zadań przy całej inwestycji, czyli budowę 160-metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi wartą prawie 40 milionów złotych. Prace wykona firma Budimex i ma na to 18 miesięcy od dnia rozpoczęcia robót. 

Teraz WI podpisały umowę na ostatni z kluczowych etapów prac przy budowie trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Wykonawca rozbierze stary i wybuduje nowy wiadukt nad ulicą Smolecką.

Jak pojedzie tramwaj na Nowy Dwór? 

Na pl. Orląt Lwowskich tramwaj wjedzie na nową trasę z istniejącego torowiska na ul. Podwale lub ul. Piłsudskiego w kierunku ul. Braniborskiej. Za Dworcem Świebodzkim tory odbiją w kierunku dworca Marchijskiego. Będzie to wymagało przebudowania skrzyżowania ul. Robotniczej i pl. Orląt Lwowskich. Dalsza część trasy w kierunku Nowego Dworu zostanie wytyczona m.in na tyłach galerii wnętrz „Domar” i równolegle do ulicy Robotniczej. Trasa Autobusowo Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Całkowita długość TAT to 7 km.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama