Wrocławskie Inwestycje podpisały już umowy na wszytskie naistotniejsze zadania w ramach budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Na początku lipca zakontraktowano prace od pl. Orląt Lwowskich do ulicy Smoleckiej. Ten fagment ma powstawać dwa lata, a pracę będą kosztować około 60 mln zł.
– Będą to kompleksowe prace. Najpierw przebudowa wszystkich sieci podziemnych, budowa torowiska, wyprowadzenie tramwaju z pl. Orląt Lwowskich i przebudowa układu drogowego, chodniki, trasy rowerowe, nasadzenia zieleni – wylicza Wojciech Kaim z Wrocławskich Inwestycji.
19 lipca podpisano umowę na drugi etap prac na odcinku od wiaduktu nad ulicą Smolecką do wiaduktu nad szlakiem PKP wraz z infrastrukturą na wiaduktach oraz fragmentem ulicy Wagonowej. W między czasie sformalizowano też mniejsze zadanie z Elektrotimem. Natomiast 24 lipca sfinalizowano umowę na jedno z najbardziej wymagających zadań przy całej inwestycji, czyli budowę 160-metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi wartą prawie 40 milionów złotych. Prace wykona firma Budimex i ma na to 18 miesięcy od dnia rozpoczęcia robót.
Teraz WI podpisały umowę na ostatni z kluczowych etapów prac przy budowie trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Wykonawca rozbierze stary i wybuduje nowy wiadukt nad ulicą Smolecką.
Jak pojedzie tramwaj na Nowy Dwór?
Na pl. Orląt Lwowskich tramwaj wjedzie na nową trasę z istniejącego torowiska na ul. Podwale lub ul. Piłsudskiego w kierunku ul. Braniborskiej. Za Dworcem Świebodzkim tory odbiją w kierunku dworca Marchijskiego. Będzie to wymagało przebudowania skrzyżowania ul. Robotniczej i pl. Orląt Lwowskich. Dalsza część trasy w kierunku Nowego Dworu zostanie wytyczona m.in na tyłach galerii wnętrz „Domar” i równolegle do ulicy Robotniczej. Trasa Autobusowo Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Całkowita długość TAT to 7 km.