W tej chwili trwają prace przede wszystkim przy układaniu kanalizacji deszczowej i sanitarnej. Deszczowa układana jest najgłębiej. Wykonawca ułożył rury już na kilkuset metrach m.in. wzdłuż ulicy Nabycińskiej, na fragmencie placu Orląt Lwowskich - na wysokości dawnego dworca Marchijskiego oraz wzdłuż magazynów na terenie PKP między ulicami Robotniczą i Braniborską.
Prace ziemne rozciągają się już na blisko kilometrowym odcinku. Szczęśliwie nie wystąpiły do tej pory żadne niespodzianki pod ziemią, np. w postaci niewybuchów z II wojny światowej czy niezinwentaryzowanych sieci.
– Prace trwają obecnie na pierwszym etapie, który rozpoczyna się na placu Orląt Lwowskich i kończy przy wiadukcie nad ulicą Smolecką. Prowadzi je firma ProTra Building – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Niebawem na plac budowy wejdzie firma Filar, która rozpocznie rozbieranie wiaduktu nad ulicą Smolecką. Powstanie tam nowy ponad 22-metrowy wiadukt, którym przejadą tramwaje, autobusy, rowerzyści, skorzystają też z niego piesi.
Wrocławskie Inwestycje w tej chwili mają podpisane umowy na te najważniejsze zadania, od Placu Orląt Lwowskich do Wagonowej.
15 par przystanków i 7 km nowego torowiska
Przypomnijmy. Trasa Autobusowo Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Całkowita długość TAT to 7 km. Na pl. Orląt Lwowskich tramwaj wjedzie na nową trasę z istniejącego torowiska na ul. Podwale lub ul. Piłsudskiego w kierunku ul. Braniborskiej. Za Dworcem Świebodzkim tory odbiją w kierunku dworca Marchijskiego. Będzie to wymagało przebudowania skrzyżowania ul. Robotniczej i pl. Orląt Lwowskich. Dalsza część trasy w kierunku Nowego Dworu została wytyczona m.in na tyłach galerii wnętrz „Domar” i równolegle do ulicy Robotniczej.
fot. i wideo: Janusz Krzeszowski