Zalet systemu zarządzania kolejką jest wiele, najważniejsze to m.in. możliwość rezerwacji wizyty przez internet, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami oraz nowoczesne i intuicyjne urządzenia. Zintegrowany system kolejkowy usprawnia na co dzień pracę w salach obsługi klientów, a przy tym podnosi jakość i efektywność usług świadczonych przez wrocławski Urząd Miasta.
W ramach projektu nowoczesne urządzenia zostały zamontowane w:
- Centrach Obsługi Mieszkańca,
- Centrum Obsługi Podatnika,
- Wydziale Architektury.
W 2021 r. obsłużono ponad 330 tys. osób. Najwięcej spraw dotyczyło meldunków, rejestracji i wyrejestrowania pojazdów, podatków i opłat.
Wizyta w urzędzie miasta. Umów się przez internet
Za pośrednictwem strony bez-kolejki.um.wroc.pl mieszkańcy mogą umówić wizytę w urzędzie bez konieczności oczekiwania w kolejce. W prosty sposób dokonają wyboru sprawy, daty oraz godziny realizacji wniosku. Uproszczony formularz rezerwacji poprowadzi klienta krok po kroku, aby w kilka minut umówić spotkanie z urzędnikiem.
Dodatkowo na stronie w-kolejce.um.wroc.pl mieszkańcy mają możliwość sprawdzenia aktualnego stanu kolejki oraz liczby oczekujących klientów we wszystkich COM, COP.
Wdrożenie systemu pozwala również na lepsze zarządzanie procesami obsługi ze strony miasta, w tym zarządzania automatami biletowymi. Dodatkowo dzięki systemowi administrator może podawać komunikaty na ekranach zamontowanych w centrach obsługi.
Zintegrowany system kolejkowy umożliwia realizację spraw mieszkańcom Wrocławia w zakresie:
- uprawnień kierowców,
- rejestracji pojazdów,
- dowodów osobistych
- meldunków,
- działalności gospodarczej,
- podatków i opłat,
- architektury i budownictwa.
Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami
Zintegrowany system kolejkowy został dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, zgodnie ze standardami i wytycznymi WCAG 2.1. Nowoczesne automaty biletowe ułatwiają obsługę osobom niedowidzącym, poruszającym się na wózku oraz niesłyszącym. Dodatkowo umożliwiają obsługę klientów w języku angielskim i ukraińskim – możliwa jest bowiem zmiana treści wyświetlanych na automatach biletowych, biletach z numerem oraz komunikatach głosowych.
Od 14 grudnia 2020 r. system obejmuje COM-y i COP w następujących lokalizacjach:
- ul. G. Zapolskiej 4,
- pl. Nowy Targ 1-8,
- ul. W. Bogusławskiego 8,10,
- ul. Kotlarska 41,
- al. Kromera 44,
- al. Karkonoska 45.
Projekt pn.” Zintegrowany system kolejkowy do obsługi klientów Miasta Wrocławia” został zrealizowany w ramach Działania nr 2.1, Poddziałania nr 2.1.2 w Osi Priorytetowej nr 2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.