wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

15°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 08:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Ponad 330 tys. klientów Urzędu Miejskiego w 2021 roku

Ponad 330 tys. klientów Urzędu Miejskiego w 2021 roku

Data publikacji: Autor:

| aktualizacja:

Łatwiejszy i szybszy dostęp do usług urzędu zapewnia mieszkańcom Wrocławia wdrożony w mieście projekt kompleksowego zarządzania kolejką we wszystkich Centrach Obsługi Mieszkańca oraz w Centrum Obsługi Podatnika. W 2021 roku obsłużono ponad 330 tysięcy osób.

Reklama

Zalet systemu zarządzania kolejką jest wiele, najważniejsze to m.in. możliwość rezerwacji wizyty przez internet, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami oraz nowoczesne i intuicyjne urządzenia. Zintegrowany system kolejkowy usprawnia na co dzień pracę w salach obsługi klientów, a przy tym podnosi jakość i efektywność usług świadczonych przez wrocławski Urząd Miasta.

W ramach projektu nowoczesne urządzenia zostały zamontowane w:

  • Centrach Obsługi Mieszkańca,
  • Centrum Obsługi Podatnika,
  • Wydziale Architektury.

W 2021 r. obsłużono ponad 330 tys. osób. Najwięcej spraw dotyczyło meldunków, rejestracji i wyrejestrowania pojazdów, podatków i opłat.

Wizyta w urzędzie miasta. Umów się przez internet

Za pośrednictwem strony bez-kolejki.um.wroc.pl mieszkańcy mogą umówić wizytę w urzędzie bez konieczności oczekiwania w kolejce. W prosty sposób dokonają wyboru sprawy, daty oraz godziny realizacji wniosku. Uproszczony formularz rezerwacji poprowadzi klienta krok po kroku, aby w kilka minut umówić spotkanie z urzędnikiem.

Dodatkowo na stronie w-kolejce.um.wroc.pl mieszkańcy mają możliwość  sprawdzenia aktualnego stanu kolejki oraz liczby oczekujących klientów we wszystkich COM, COP.

Wdrożenie systemu pozwala również na lepsze zarządzanie procesami obsługi ze strony miasta, w tym zarządzania automatami biletowymi. Dodatkowo dzięki systemowi administrator może podawać komunikaty na ekranach zamontowanych w centrach obsługi.

Zintegrowany system kolejkowy umożliwia realizację spraw mieszkańcom Wrocławia w zakresie:

  • uprawnień kierowców,
  • rejestracji pojazdów,
  • dowodów osobistych
  • meldunków,
  • działalności gospodarczej,
  • podatków i opłat,
  • architektury i budownictwa.

Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami

Zintegrowany system kolejkowy został dostosowany do potrzeb osób  z niepełnosprawnościami, zgodnie ze standardami i wytycznymi WCAG 2.1. Nowoczesne automaty biletowe ułatwiają obsługę osobom niedowidzącym, poruszającym się na wózku oraz niesłyszącym. Dodatkowo umożliwiają obsługę klientów w języku angielskim i ukraińskim – możliwa jest bowiem zmiana treści wyświetlanych na automatach biletowych, biletach z numerem oraz komunikatach głosowych.

Od 14 grudnia 2020 r. system obejmuje COM-y i COP w następujących lokalizacjach:

  • ul. G. Zapolskiej 4,
  • pl. Nowy Targ 1-8,
  • ul. W. Bogusławskiego 8,10,
  • ul. Kotlarska 41,
  • al. Kromera 44,
  • al. Karkonoska 45.

Projekt pn.” Zintegrowany system kolejkowy do obsługi klientów Miasta Wrocławia” został zrealizowany w ramach Działania nr 2.1, Poddziałania nr 2.1.2 w Osi Priorytetowej nr 2 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama