wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Wrocław Miasto Przygody. Podsumowanie kampanii turystycznej

Wrocław Miasto Przygody. Ten spot zgarnął wiele nagród. Podsumowanie dwuletniej kampanii turystycznej

Data publikacji: Autor:

| aktualizacja:

Aż 8 nagród na międzynarodowych festiwalach, w tym ta najważniejsza – nagroda w rankingu CIFFT za najlepszy na świecie spot promujący miasto w 2024 roku. Niemal 600 tys. polskich widzów oglądających w kinach wideo Miasto Przygody, 300 billboardów w kraju, 17 mln wyświetleń na zagranicznym Facebooku i Instagramie, 9 tras turystycznych, wiele wydarzeń towarzyszących.... Miasto podsumowało dwa lata kampanii turystycznej „Wrocław Miasto Przygody”.

Reklama

Oryginalna i nowoczesna kampania „Wrocław Miasto Przygody”

W piątek 13 grudnia w Dolnośląskim Centrum Filmowym na gali Miasta Przygody (organizowanej przez Wrocławską Organizację Turystyczną – WROt przy wsparciu Urzędu Miejskiego Wrocławia) obecni byli członkowie i pracownicy WROt, pracownicy Wydziału Promocji Miasta i Turystyki w latach 2022-2024, członkowie Wrocławskiej Rady Turystyki, ekipa filmowa, która wyprodukowała spot będący osią kampanii turystycznej, partnerzy oraz zaproszeni goście.

<p>Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody</p> fot. Hipolit Terpiński
Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody

Przez ostatnie dwa lata Wrocław promował się oryginalną i nowoczesną kampanią Miasto Przygody. Pamiętam, jak wspólnie ogłaszaliśmy start kampanii w maju 2023 roku - ten czas tak szybko upłynął. Gratuluję Państwu ogromnego sukcesu kampanii - potwierdzonego w licznych nagrodach i wyróżnieniach. Wrocław to miasto wspaniale się rozwijające, dumne i piękne, które umie doskonale promować się w kraju i za granicą.
mówił podczas otwarcia gali wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur

<p>Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody &ndash; wiceprezydent Jakub Mazur</p> fot. Hipolit Terpiński
Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody – wiceprezydent Jakub Mazur

Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej, dodał, że gala jest podsumowaniem dwóch lat działań związanych z realizacją kampanii, ale przede wszystkim okazją do podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do powodzenia Miasta Przygody. 

<p>Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody &ndash; Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej</p> fot. Hipolit Terpiński
Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody – Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej

O idei kampanii, jej początkach opowiadał Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta, który przypomniał, że inspiracją okazały się spoty promocyjne... Dubaju, każdy w innej konwencji – thrillera, kryminału, romansu i komedii. Stąd pojawił się pomysł, ale na film przygodowy, który udało się nakręcić zaledwie w 3 dni!

<p>Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody &ndash; Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta</p> fot. Hipolit Terpiński
Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody – Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta

Prof. Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu, który zaproponował historyczno-legendarny motyw kampanii (legenda o skarbie opactwa na Ołbinie) mówił o kampanii jako o nieprawdopodobnej synergii, a o filmie (którego wiele scen powstało właśnie w Muzeum Narodowym) jako sukcesie, który wzbudził ciekawość i zainteresowanie widzów w Polsce i na świecie. 

Reżyser i scenarzysta spotu Michał Zieliński (Grupa MagicLine), dzielił się wspomnieniami z planu i współpracą z aktorami – Danielem Olbrychskim, Marianną Zydek i Piotrem Nerlewskim.

<p>Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody &ndash; reżyser spotu Michał Zieliński&nbsp;</p> fot. Hipolit Terpiński
Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody – reżyser spotu Michał Zieliński 

Mówił też o wyborze konwencji. – Zdecydowaliśmy się na film przygodowy, bo każdy kocha i rozumie przygodę – podkreślał.  

Jak promowano „Wrocław Miasto Przygody”

W ramach kampanii Wrocław Miasto Przygody w 2023 roku Wrocław promował się w kinach w 7 największych miastach Polski – spot w formie zwiastuna fikcyjnego filmu przygodowego obejrzało niemal 600 tysięcy osób.

Prawie 300 billboardów w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Katowicach i Gdańsku zachęcało do odwiedzenia miasta.

Prowadzone również były działania w przestrzeni internetowej. W 2024 roku spot został zdubbingowany na 4 języki – angielski, niemiecki, czeski, hiszpański i promowany w przestrzeni internetowej w sześciu krajach – Niemcy, Czechy, Wielka Brytania, Hiszpania, Norwegia, Finlandia i Niderlandy – osiągając 17 milionów wyświetleń na Facebooku i Instagramie.

Na portalu Youtube poza granicami Polski spot obejrzano 308 tysięcy razy, co dało razem 3622 godziny półminutowego materiału.

Ponadto opracowane zostało 8 tras turystycznych (m.in. rodzinna, zielona, odrzańska, rowerowa) zarówno w wersji cyfrowej, jak i w formie drukowanych mapek, które pojawiały się na targach turystycznych w kraju i zagranicą oraz dystrybuowane były na licznych wydarzeniach.

Wśród licznych dodatkowych działań warto również wspomnieć wystawę plenerową opowiadającą historię Opactwa Ołbińskiego, stałą ekspozycję w witrynie Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, czy specjalny spektakl wykonywany w Kościele św. Wojciecha (OO. Dominikanie) w trakcie Nocy Muzeów.

Aż 8 nagród na światowych festiwalach dla spotu Wrocławia

W 2024 roku spot został nagrodzony na 8 międzynarodowych festiwalach filmów turystycznych (Warszawa, Los Angeles, Cannes, Belgrad, Zagrzeb, Lousa, Terres, Walencja).

<p>Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody</p> fot. Hipolit Terpiński
Gala podsumowująca kampanię turystyczną Wrocław Miasto Przygody

Natomiast 27 listopada otrzymał nagrodę za najlepszy na świecie spot promujący miasto w 2024.

Organizatorem kampanii był Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Wrocławska Organizacja Turystyczna, a partnerami m.in: Zoo Wrocław, Aquapark Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu. Spot wyprodukowała Grupa MagicLine, a reżyserem był Michał Zieliński.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama