wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

26°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 13:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Zakończenie VI edycji projektu „Wrocław Koduje 2.0 - Liga Niezwykłych Umysłów”

W ramach projektu ponad 3 tysiące uczniów rozwiązało ok. 100 tysięcy zadań, które wymagały napisania programów lub poleceń do baz danych. Częścią projektu był konkurs „Misja: Zaprogramuj Wrocław”, polegający na napisaniu misji programistycznej o Wrocławiu, razem z fabułą i grafiką.

Reklama

Na czym polegał projekt „Wrocław Koduje 2.0 - Liga Niezwykłych Umysłów” 

Projekt rozpoczął się w 2016 r. i jest jednym z największych na świecie miejskich programów rozwoju kompetencji programistycznych wśród uczniów szkół średnich i podstawowych.

Dzięki projektowi uczniowie używają języków programowania do rozwiązywania problemów, co pozwala im zidentyfikować własne zdolności i zainteresowania oraz przygotować do kontynuowania nauki w sprofilowanych klasach szkół średnich i na kierunkach informatycznych uczelni
Radosław Błasiak z Fundacji Liga Niezwykłych Umysłów

Częścią projektu był konkurs „Misja: Zaprogramuj Wrocław”, który polegał na stworzeniu gry edukacyjnej. Trzeba było odwołać się w niej do wydarzeń kulturalnych, historycznych lub sportowych, a także do znanych postaci, zabytków czy miejsc we Wrocławiu. Gry mogły być przygotowane w tematyce detektywistycznej, fantasy, kryminalnej albo przygodowej. 

Z roku na rok widzimy coraz większe zainteresowanie wrocławskiej młodzieży programowaniem, widzimy ich zaangażowanie w projekty i chęć rozwoju właśnie w tej dziedzinie. Aby być częścią dynamicznego rozwoju technologii trzeba mieć umiejętności wykraczające poza wiedzę wyniesioną ze szkolnych lekcji i dzięki takim projektom jest to możliwe
Magda Kroma, Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia

Misja zwycięzców konkursu. Poznaj laureatów

Nagroda główna

  • Bon o wartości 4 tysięcy złotych oraz wejściówki do ZOO, aquaparku oraz Hydropolis dla zespołu z LO VII za misję pn. „KrasCon”

Misja: zaprogramuj Wrocław! Wyróżnienia

  • Bon o wartości 1 tysiąca złotych oraz wejściówki do ZOO i Hydropolis dla zespołu z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Wrocławskiej, za misję pn. „Podziemia Wrocławia”
  • Bon o wartości 1 tysiąca złotych oraz wejściówki do ZOO i Hydropolis dla zespołu z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Wrocławskiej, za misję pn. „Wszystkie mosty przechodzą przez Wrocław”
  • Bon o wartości 1 tysiąca złotych oraz wejściówki do ZOO i Aquaparku dla zespołu z Liceum Ogólnokształcącego nr X, za misję pn. „Doktor metal"

Zagraj w grę stworzoną przez uczniów

Wygrana misja będzie dostępna na portalu wrocław.pl, gdzie każdy mieszkaniec będzie mógł samodzielnie „zmierzyć” się z grą.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama