VR, czyli wirtualna rzeczywistość, to rozwiązanie, które pozwala użytkownikom na interakcję z cyfrowymi obiektami. Użytkownik, wykorzystując gogle i kontrolery, może poruszać się w wygenerowanym świecie 3D. Choć dziedzina ta kojarzy się przede wszystkim z grami komputerowymi, okazuje się, że może znaleźć zastosowanie w biznesie, edukacji czy przemyśle. Studenci Wyższej Szkoły Bankowej mogą również korzystać z technologii AR, która łączy świat rzeczywisty z wygenerowanym komputerowo.
Nowe możliwości dla studentów informatyki
Cyfrowe światy to przestrzeń, w której swoje kompetencje mogą rozwijać m.in. graficy i programiści. Specjalistów w tej dziedzinie kształci wrocławska Wyższa Szkoła Bankowa, która już od kilku lat współpracuje z firmą Giant Lazer. Nowo otwarte laboratorium to efekt długofalowych działań mających na celu zagwarantowanie studentom jak najlepszych warunków do rozwoju.
Wirtualną rzeczywistość ogranicza jedynie wyobraźnia
Pracownia to nie tylko gogle wirtualnej rzeczywistości, ale również laptopy dla programistów czy zestawy do rejestrowania ruchu z wykorzystaniem rozmieszczonego w sali green boxa. Choć studenci mogą testować dostępne aplikacje, jednym z głównych założeń laboratorium jest tworzenie własnych rozwiązań, które mogłyby zostać użyte choćby w przemyśle. Technologia VR wykorzystywana jest chociażby w różnego rodzaju symulatorach czy na potrzeby pracowniczych szkoleń, które łatwiej przeprowadzić w warunkach kontrolowanych.
Mateusz Tokarski, wiceprezes firmy Giant Lazer: - Taka idea leży u podstaw tego laboratorium – żeby środowisko akademickie mogło opracowywać te rozwiązania, dzięki temu, że dysponuje odpowiednim sprzętem i całą infrastrukturą techniczną, która to umożliwia. W ten sposób studenci mogą zapraszać tu przedstawicieli biznesów, żeby kooperować i wspólnie pracować nad nowymi koncepcjami.