– Przebudowa ul. Buforowej wkracza w ostatnią, decydującą fazę. Gotowe są sieci podziemne. Na 3 kilometry nowej ulicy, jaka jest do wybudowania bez nawierzchni, jest jeszcze jedynie 600 metrów. Trwają zabruki, układana jest nawierzchnia na trasach rowerowych, robotnicy montują oświetlenie drogowe i bramownice – wylicza Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Mocno zaawansowane prace widać również na drugiej połowie wiaduktu kolejowego (po pierwszej już jeżdżą pociągi). Został on powiększony tak, aby oprócz dwóch jezdni pomieścić w przyszłości linię tramwajową.
Przejezdna do połowy roku
Na budowie widać sporo pracowników. Prace trwają w wielu miejscach. Przypomnijmy. Kontrakt wart ponad 77 mln złotych zrealizuje firma Strabag. Wrocław na tę inwestycję pozyskał środki z Unii Europejskiej. Stara ulica Buforowa jest już praktycznie nie do rozpoznania. W jej dawnym przebiegu powstaje fragment czteropasmowej drogi (od wiaduktu do skrzyżowania z Konduktorską), drogowcy budują również zupełnie nowy wiadukt kolejowy pod torowisko i jezdnię. Powstaje też rondo i dalsza rezerwa pod tramwaj. Do tego ścieżki rowerowe, chodniki. Wykonawca ma również wybudować zbiornik retencyjny dla wód opadowych, postawić sygnalizację świetlną wpiętą w system ITS oraz oświetlenie w technologii LED.
Nowa ulica ma być w pełni przejezdna do połowy tego roku.
Inwestycja w liczbach
- Nowe nasypy ziemne – około 150 000 m sześc., czyli tyle, co 3 kilometry wału nadodrzańskiego
- Nawierzchnie bitumiczne na jezdni – ok. 50 000 mkw., to powierzchnia 7 boisk piłkarskich
- Nawierzchnie ścieżek rowerowych – ok. 10 000 mkw.
- Wiadukt kolejowy 3-przęsłowy – łączna długość około 50 metrów
- Kanalizacja deszczowa – łączna długość ponad 5 kilometrów
- Okablowanie – 20 kilometrów