wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

26°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 16:50

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Próby obciążeniowe na wiadukcie nad trasą tramwajową na Popowice [ZDJĘCIA, WIDEO]

Ponad sto ton waży lokomotywa, która wjechała na tymczasowy wiadukt nad ul. Długą. Trwają tam próby obciążeniowe. Zastępcza przeprawa dla pociągów jest potrzebna, aby rozpocząć przebudowę i poszerzenie istniejącego wiaduktu.

Reklama

Budowa trasy tramwajowej przez ul. Długą na Popowice wchodzi w kolejny etap. Niedawno na plac budowy przyjechały potężne elementy, z których powstał tymczasowy wiadukt dla pociągów nad ul. Długą. Dzisiaj ta przeprawa przechodziła najważniejszy sprawdzian.

- Zanim ruch pociągów pojedzie po wiadukcie tymczasowym musieliśmy sprawdzić jego parametry. Dlatego dzisiaj odbywają się próby obciążeniowe z użyciem ważącej 116 ton lokomotywy. Kiedy się zakończą po nowej konstrukcji zostanie puszczony regularny ruch pociągów, natomiast wykonawca będzie mógł rozpocząć przebudowę istniejącego wiaduktu – mówi Krzysztof Świercz, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

Wiadukt nad ulicą Długą z jednej i drugiej strony zostanie poszerzony i docelowo będzie ponad dwa razy dłuższy od obecnego. Przejadą pod nim swobodnie tramwaje dzięki obniżeniu o około 1,5 metra poziomu jezdni. PKP PLK ma w planach wybudowanie w jego okolicy przystanku kolejowego Wrocław Szczepin dzięki czemu przy skrzyżowaniu Długiej i Poznańskiej powstanie węzeł przesiadkowy. Pasażerowie zejdą z peronu wprost na przystanek komunikacji miejskiej. Pod wiaduktem wybudowany zostanie nowy kanał ogólnospławny odprowadzający wody opadowe, jak i ścieki.

Blisko 4 km nowego torowiska

Przypomnijmy. Nowa trasa tramwajowa licząca blisko 4 kilometry ma początek na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej. Torowisko tramwajowe od Mieszczańskiej przejdzie w ul. Dmowskiego. Dalej zostanie poprowadzone między istniejącymi jezdniami: przez most Dmowskiego, obok centrum handlowego i siedziby ZDiUM. Potem pod wspominanym wiaduktem i dalej ul. Długą i Starogroblową na Popowice.

Budowa pierwszego etapu trasy tramwajowej na Popowice rozpoczęła się 25 maja. Wykonawcą tego etapu prac jest Budimex Budownictwo. Jeszcze w tym roku miasto ogłosi przetarg na realizacje kolejnego odcinka, czyli fragmentu od ul. Jagiełły do Milenijnej. Według planów gotową trasą na Popowice pojedziemy w 2022 roku.

Inwestycja w liczbach:

  • 3,8 km nowego torowiska
  • 5,4 km nowych i przebudowanych dróg
  • 17 przebudowanych skrzyżowań
  • 5,7 km nowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych
  • 31 przystanków (w tym 21 nowych)
  • 120 mln zł koszt prac w I etapie

fot. Janusz Krzeszowski 

Galeria

Kliknij na zdjęcie aby powiększyć

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl