Jako zabytek wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO kompleks Hali podlega szczególnej ochronie konserwatorskiej. Toteż nie wchodziło w grę postawienie tu kilkupiętrowego parkingu naziemnego.
Według informacji inwestora (Wrocławskie Przedsiębiorstwo Hala Ludowa Sp. z o.o.) "Zabudowę na poziomie terenu ograniczy się do niezbędnego minimum, które stanowią: wyjścia z parkingu, pomieszczenia ochrony parkingu oraz zadaszenia nad wjazdem/wyjazdem z parkingu. Na poziomie pierwszej kondygnacji podziemnej zaprojektowano toalety ogólnodostępne według wymagań określonych dla ponad 1.000 osób. Proponowane rozwiązanie zapewnia parkowanie samochodów osobowych o łącznej ilości 770 miejsc postojowych rozmieszczonych równomiernie na trzech poziomach, podjazd z placem manewrowym 20 miejsc postojowych dla autokarów na obrzeżu parkingu, na poziomie terenu.
Przewiduje się wyposażenie obiektu we wszystkie niezbędne instalacje i urządzenia związane z funkcjonowaniem parkingu, budowę przyłączy i urządzeń infrastruktury technicznej, w tym przebudowę istniejących odcinków sieci kolidujących z planowanym parkingiem wraz z przebudową istniejącego układu drogowego w zakresie wynikającym z obsługi komunikacyjnej parkingu i dojazdu ze skrzyżowania ulic Zygmunta Wróblewskiego i Mikołaja Kopernika."
Obecnie zrywa się powierzchnie asfaltowe i brukowane. Rozpoczęto prace ziemne.
Wycięto nieliczne i nieprzedstawiające większej wartości topole i brzozy na starym parkingu, natomiast w grabowych i lipowych szpalerach wokół budowy, a także na skraju Parku Szczytnickiego drzewa zostały starannie osłonięte deskami.
Termin zakończenia prac to styczeń 2014 roku