wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

12°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 02:25

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Kreatywność potrzebuje wsparcia. Możesz go udzielić?

Każdego roku dzieci i młodzież z całej Polski pokazują na olimpiadzie Destination Imagination, organizowanej we Wrocławiu, jak radzą sobie z rozwiązywaniem kreatywnych wyzwań. Program wychował już całe pokolenie młodych ludzi, wyposażonych w umiejętności XXI w., pozwalające zaistnieć na współczesnym rynku pracy. Ogromny w tym udział mają wyjątkowi partnerzy i instytucje, wspierający DI i coroczne przygotowania do olimpiady. Kto chce się przyłączyć?

Reklama

Program Destination Imagination działa w Polsce już od 12 lat, zaś od sierpnia 2014 roku jego biuro, czyli Fundacji Wspierania i Rozwoju Kreatywności, mieści się we Wrocławiu. I trzeba podkreślić, że w dolnośląskiej stolicy Fundacja znalazła podatny grunt do realizowania swojej misji.

Wrocław – miasto sprzyjające kreatywnym

– Nasz Program realizowany jest w głównej mierze dzięki wsparciu gminy Wrocław i Departamentu Edukacji UMW – mówi Małgorzata Jastrzębska, dyrektor Programu DI w Polsce. – Duże zaangażowanie wrocławskich szkół oraz wyniki uczniów i pozytywne opinie ich nauczycieli przyczyniają się do tego, że miasto sprzyja naszym działaniom.

Pracę metodą projektu Destination Imagination doceniają także instytucje, które na co dzień również edukują w interaktywny i twórczy sposób. To dlatego w tegorocznej, XII Ogólnopolskiej Olimpiadzie Kreatywności DI, która odbędzie się już w marcu, swój udział zapowiedzieli warsztatowcy z wrocławskiego Centrum Technologii Audiowizualnych, Hydropolis, Humanitarium, Pawilonu Czterech Kopuł, Muzeum Architektury, Centrum Historii Zajezdnia, firmy Kreatywne Maluchy, firmy IQuest – organizatora eventów edukacyjnych, ośrodka edukacji multimedialnej Empiria Film oraz z Kreatywnego Obiektu Multifunkcyjnego z Milicza.

Kto inwestuje w przyszłość

Co roku w zorganizowaniu olimpiady pomagają także firmy, które młodości, kreatywności i intelektowi wychodzą naprzeciw, oferując wkład finansowy lub rzeczowy. Dzięki LEGO Polska, firmie kosmetycznej BELL i producentowi czytników elektronicznych Pocket Book organizatorzy wrocławskiej olimpiady będą mogli obdarować jej uczestników atrakcyjnymi nagrodami. Firma Nestlé zaś już od dwóch lat zapewnia z kolei wszystkim zdrową i orzeźwiającą wodę Pure Life. Szczególnie widoczne jest także zaangażowanie Fundacji HASCO-LEK, jednego z głównych partnerów Destination Imagination w Polsce.

Balony Fundacji HASCO-LEK były wszędzie podczas olimpiady w 2016 r.

– Fundacja HASCO-LEK wspiera Ogólnopolską Olimpiadę Kreatywności DI już po raz drugi. Obserwując efekty, jakie przynosi program, bez wahania postanowiliśmy zaangażować się ponownie. Podczas ubiegłorocznej olimpiady byliśmy mecenasem Wyzwania Bliźniaczego, w ramach którego 100 drużyn z Polski i zagranicy zmierzyło się z zadaniem dotyczącym właściwości leczniczych roślin. Kreatywność drużyn przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. W tym roku patronujemy Wyzwaniu Naukowemu i już nie możemy doczekać się wyników pracy drużyn nad tym zadaniem – mówi Agnieszka Han, prezes Zarządu Fundacji HASCO-LEK.

Partnerzy wciąż poszukiwani

Zaplanowana na marzec Ogólnopolska Olimpiada Kreatywności DI to olbrzymie przedsięwzięcie, a dodatkowo w tym roku towarzyszy jej międzynarodowa edycja, czyli Internationali Invitational 2017. Dlatego tak istotne jest pozyskanie do współpracy kolejnych partnerów, którzy cały czas są przez organizatorów poszukiwani.

Takie zestawy LEGO otrzymają przedszkolaki,  najmłodsi uczestnicy Olipiady Kreatywności

– Trudno byłoby nam przyjąć wszystkich zagranicznych gości, gdyby nie wsparcie otrzymane od Ambasady Stanów Zjednoczonych w Polsce – przyznaje Małgorzata Jastrzębska – Nadal jednak zapraszamy firmy, którym nie jest obojętny rozwój kompetencji młodych ludzi, do zaangażowania się w to najbardziej kreatywne wydarzenie edukacyjne w Polsce. Obecnie szczególnie poszukujemy Partnera, który podejmie się wraz z nami organizacji Wyzwania Bliźniaczego.

Wyzwania Bliźniacze, to jak wyjaśnia dyrektor DI w Polsce, specjalne zadanie, podczas którego uczestnicy Olimpiady ćwiczą kreatywność i uczą się rywalizacji fair play. By je rozwiązać, drużyny muszą bowiem współpracować ze swoimi potencjalnymi rywalami. Wyzwanie Bliźniacze co roku przygotowywane jest we współpracy z firmą zewnętrzną, która może zaproponować jego treść i temat oraz udekorować przestrzeń olimpiady swoimi logotypami.

Woda Pure Life od Nestlé na Olimpiadzie Kreatywności

Wrocław na najlepsze miejsce dla swojego biznesu wybrało wiele firm i przedsiębiorstw, które budują tu renomę swoich marek. Jednym z elementów, sprzyjających temu dziełu – bardzo chlubnym – jest wspieranie w kreatywnym rozwoju reprezentantów najmłodszego pokolenia. I sporo z tych firm już ujawniło swoją „twarz” darczyńcy przy okazji Programu DI. Wierzymy, że znajdą się kolejne, które zechcą dołączyć do tego grona.  

O tym, dlaczego warto wesprzeć Program DI, opowiadają partnerzy amerykańskiego oddziału Destination Imagination. 

Galeria

Kliknij na zdjęcie aby powiększyć

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl