Mosty Południowy i Północny z torowiskiem
Nowe mosty powstaną tuż obok istniejących, które znajdują się nad kanałem przeciwpowodziowym i kanałem żeglugowym Odry, między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie, a ul. Swojczycką. Nowa przeprawa pojawi się po lewej stronie starych mostów (patrząc z Sępolna w kierunku Swojczyc). Przy okazji przebudowany zostanie układ drogowy na ul. Monte Cassino, Marca Polo i Monopolowej.
Powstaną dwie przeprawy – most Południowy, który będzie miał 153,51 m długości całkowitej i most Północny – 75,30 m. Co istotne, nowe mosty Bolesława Chrobrego będą budowane wraz z torowiskiem. Linia tramwajowa, a właściwie trasa tramwajowo-autobusowa, ma połączyć pętlę na Sępolnie z nową, powstanie obok osiedla Olimpia Port.
Zaawansowane prace przy inwestycji rozpoczęły się w pierwszym kwartale tego roku. Zakończą się w połowie 2023 r., a ich koszt wynosi 70 mln zł.
Palownica będzie drążyć kilka miesięcy
13 kwietnia na budowę przyjechała palownica, która będzie drążyć pale o długości od 14 do 18 m. Będzie ich łącznie 88. Wywiercenie ich zajmie kilka miesięcy.
– Zakłada się, że można wywiercić do pięciu pali dziennie. Ale w tym miejscu grunt jest trudny, prawdopodobnie znajdują się duże pokłady gliny. Dlatego prace mogą pójść odrobinę wolniej. Pale wzmocnią grunt pod przyszłą konstrukcję przepraw – tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Ponadto, budowany jest most tymczasowy nad kanałem przeciwpowodziowym, który wykorzystany dla potrzeb budowy. Trwają też prace przy wymianie sieci podziemnych.