Jak informuje ZDiUM, każdego roku kierowcy wnoszą odwołania od mandatu za brak opłaty za postój. Często kary wynikają z błędnego wpisania numeru rejestracyjnego w parkomacie. Najczęstsze pomyłki to: przestawione litery lub cyfry, podwójnie wpisany jakiś znak lub brak znaku, innego rodzaju literówki.
Elektroniczny system kontroli opłat sprawia, że płatność zawierająca błędny numer rejestracyjny pojazdu nie jest w nim odnotowywana, stąd zawiadomienie o mandacie.
Bez oryginalnego biletu
– W takich sytuacjach kierowcy przesyłają do nas pisma z wyjaśnieniem sytuacji i wnioskiem o anulowanie opłaty dodatkowej – wyjaśnia Klaudia Piątek, rzeczniczka prasowa ZDiUM.
– Wszystkie pisma, o ile w czasie kontroli była ważna opłata, rozpatrujemy na korzyść kierowcy. Do tej pory jednak potrzebowaliśmy do tego oryginału biletu pobranego z parkomatu. Upraszczamy procedurę dla mieszkańców, aby usprawnić i przyśpieszyć proces obsługi klientów w ZDiUM. W sprawach rozpatrywanych od 1 marca 2022 r. nie będziemy wymagać przesłania do nas oryginału biletu. Wystarczy dołączyć do wniosku składanego pocztą tradycyjną lub elektroniczną albo przez e-PUAP zdjęcie bądź skan biletu – dodaje.
Uwaga! Sprawy w toku (rozpoczęte przed 1 marca br.) są rozpatrywane starym trybem, czyli na podstawie oryginału biletu.