Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków to bajkowy motyw, który wybrano dla Wrocławia i Dolnego Śląska. Dzisiaj ta bajka ożywa w sercu miasta. Każdy, kto do godziny 18.00 przyjdzie na plac Solny i zrobi sobie zdjęcie w bajkowej scenerii, ma szanse stać się twarzą Dolnego Śląska i znaleźć się na ponad 250 billboardach, które pojawią się w całym kraju. Dla osoby, której twarz będzie promować Dolny Śląsk, przygotowano nagrodę w wysokości 2000 złotych.
Bajkowe inscenizacje
Ta niezwykła akcja promocyjna to element kampanii „Bajkowy urlop w Polsce”, która podsumowuje trwający od 2010 roku projekt Promujmy Polskę Razem. Podobne spotkania odbywają się w każdym z województw od czerwca do września i są okazją do pokazania potencjału turystycznego poszczególnych regionów oraz zaprezentowania działań zrealizowanych w ramach projektu i sposobu w jaki regiony były prezentowane za granicą.
– „Bajkowe” reklamy zostały opracowane wspólnie z Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi i w przypadku Wrocławia wybranie aranżacji nie było problemem – przyznaje Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. – Oczywiste było wykorzystanie głównego motywu Wrocławia, czyli krasnali, a bajka o Królewnie Śnieżce i siedmiu krasnoludkach wpisała się tu idealnie – dodaje. – Dzisiaj to wrocławianie i turyści ożywiają stworzone przez nas bajkowo-turystyczne motywy przez co stają się nie tyle zwykłymi odbiorcami przekazu reklamowego, ale aktywnymi uczestnikami niekonwencjonalnych działań – dodaje.
Cudze chwalicie, swego nie znacie
Kolejnym elementem kampanii będzie promocja regionów w Polsce, tak, żeby zachęcić Polaków do spędzania urlopu również w kraju.
– Każdy region ma swój charakter i coś, co wyróżnia go w skali kraju. Na Dolnym Śląśku stawiamy głównie na zamki i pałace, których w naszym regionie jest około 400, co stanowi 1/4 wszystkich tego typu obiektów w kraju – mówi Jarosław Charłampowicz, prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej. – W samym Wrocławiu, co zresztą obserwujemy po turystach odwiedzających miasto, wielkim powodzeniem cieszy się szlak wrocławskich krasnali. Uważam, że to bardzo dobra promocja wśród osób, które odwiedzają miasto z dziećmi. Młodzi turyści zapewne dzięki temu zapamiętają wycieczkę do Wrocławia i to miasto będzie im się bardzo dobrze kojarzyło, a co za tym idzie, w dalszej perspektywie tutaj wrócą –dodaje.
Huczne podsumowanie
Ta niezwykła akcja promocyjna to element kampanii „Bajkowy urlop w Polsce”, która podsumowuje trwający od 2010 roku projekt Promujmy Polskę Razem. Podobne spotkania odbywają się w każdym z województw od czerwca do września i są okazją do pokazania potencjału turystycznego poszczególnych regionów oraz zaprezentowania działań zrealizowanych w ramach projektu.
Celem organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną projektu była promocja turystyczna naszego kraju na rynkach zagranicznych oraz przełamanie stereotypów i pokazanie Polski nowoczesnej, inspirującej, z unikatowymi walorami turystycznymi. Pierwszy raz, dzięki środkom unijnym, zostały zrealizowane zagraniczne kampanie multimedialne promujące polską turystykę. Rejs żaglowca Fryderyk Chopin po Europie, czy kampania „Feel Invited” przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012™, to działania zakrojone na szeroką skalę, prowadzone z zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań i niebanalnych sposobów mówienia o Polsce i Polakach. Polska promowana jest jako kraj młody duchem, który stawia na kreatywność i odważnie stosuje nowoczesne rozwiązania.
ulaj