Wrocław rozpoczyna kampanię profrekwencyjną GŁOSUJEMY NA 100%
Ogłaszamy także konkurs dla osiedli, które w wyborach prezydenckich 18 maja osiągną najwyższą frekwencję. Nagrodą dla mieszkańców, którzy głosowali najliczniej będzie krasnal Frekwencjusz. Jak będzie wyglądał – pokażemy Państwu w dniu wyborów 18 maja. Gdzie zostanie postawiony? Zdecydujemy po konsultacjach z Radą zwycięskiego osiedla.
W naszej kampanii biorą udział głównie młodzi ludzie, którzy w tych wyborach będą głosować po raz pierwszy, ale też gorąco zachęcamy wrocławian by pobierać pliki graficzne z wroclaw.pl i zamieszczać swoje zdjęcia z hasłem – Głosujemy na 100%.Kampania będzie widoczna w miejskiej przestrzeni od poniedziałku, a już od dziś w social mediach.
15 października 2023 roku w wyborach parlamentarnych głosował niemal cały Wrocław. Frekwencja wyniosła 81,16%. W poprzednich wyborach prezydenckich w 2020 roku do urn w drugiej turze poszło 73,5% wrocławian. Chcemy te liczby poprawić! Głosujemy na 100%.
W obu wyborach najwyższą frekwencję odnotowano w grupie wiekowej 50–59 lat. Chociaż młodzi głosują coraz liczniej. W 2023 roku zauważono znaczący wzrost udziału młodych wyborców (18–29 lat) w głosowaniu, co przyczyniło się do ogólnego wzrostu frekwencji.
Rekordowe Jagodno: W 2023 roku osiedle Jagodno stało się symbolem obywatelskiej postawy – mieszkańcy czekali w kolejkach do 3 nad ranem, aby oddać głos.
Głosowanie w różnych częściach miasta
Najwyższa frekwencja: W 2023 roku najwyższą frekwencję odnotowano na południu Wrocławia na osiedlach Gaj, Jagodno, Tarnogaj, Wojszyce, Ołtaszyn, Powstańców Śląskich, gdzie wyniosła ona średnio 78%.
Najniższa frekwencja: W tym samym roku najniższą frekwencję zanotowano na osiedlu Nadodrze – 65%.
Centrum miasta: Wrocławskie Stare Miasto utrzymuje stabilną frekwencję na poziomie około 70% w ostatnich wyborach.
Nowe osiedla: Na nowych osiedlach, takich jak Ołtaszyn czy Jagodno, odnotowano dynamiczny wzrost liczby głosujących w ostatnich latach.
Naszym zadaniem nie jest mówić, na kogo głosować. Naszym obowiązkiem – i prawem – jest zachęcać, żeby w ogóle głosować.
Pliki do pobrania
- Grafika promująca kampanię [social media] 1.66 MB otworzy się w nowej karcie
- Grafika promująca kampanię [zdjęcie w tle] 2.01 MB otworzy się w nowej karcie
- Grafika promująca kampanię [plakat] 3.12 MB otworzy się w nowej karcie
- Grafika promująca [nakładka na grafikę nr 1] 63.11 KB otworzy się w nowej karcie
- Grafika promująca [nakładka na grafikę nr 2] 81.36 KB otworzy się w nowej karcie
- Grafika promująca [social media nr 2] 2.93 MB otworzy się w nowej karcie
- Grafika promująca [social media nr 3] 2.73 MB otworzy się w nowej karcie
- Grafika promująca [social media nr 4] 2.6 MB otworzy się w nowej karcie