AKTUALIZACJA, GODZ. 22:30
- Niewybuch przy ul. Poznańskiej został zabrany przez patrol saperski. Mieszkańcy wrócili do swoich mieszkań - informuje Centrum Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego Wrocławia.
GODZ. 21:30
- Patrol saperski powiadomiony. Na miejsce jest podstawiony autobus MPK. Służby na miejscu - informuje Centrum Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Sprawę niewybuchów w mieszkaniu przy ul. Poznańskiej 25 wyjaśni dochodzenie policji.
Wrocław przypomina o zasadach bezpieczeństwa przeciwpożarowego
Jakich przedmiotów nie wolno przechowywać w budynkach?
- butli gazowych (np. turystycznych),
- płynów łatwopalnych, m.in. paliw, smoły, wysoce palnych alkoholi,
- chemikaliów,
- pustych opakowań po farbach, lakierach itp.,
- opon samochodowych,
- akumulatorów elektrycznych - sprawnych bądź zużytych,
- pozostałości roślinnych (np. gałęzi lub chrustu),
- urządzeń oraz instalacji, których powierzchnie zewnętrzne mogą się rozgrzać do temperatury 100 st. C,
Czego nie wolno robić w częściach wspólnych budynków?
- palić papierosów,
- rozpalać ognisk lub innych źródeł otwartego ognia, np. grilla,
- samodzielnie ingerować w instalacje elektryczne - takie czynności mogą wykonywać jedynie pracownicy firm z odpowiednimi kwalifikacjami oraz uprawnieniami obsługujący budynek,
- używać materiałów łatwopalnych jako osłon oświetlenia,
- napełniać butli z gazem,
- używać elektrycznych urządzeń grzewczych ustawionych na łatwopalnym podłożu,
- zastawiać ciągów ewakuacyjnych (bram wejściowych, klatek schodowych) przedmiotami, w szczególności łatwopalnymi.
Widzisz? Zareaguj!
Jeśli widzisz, że Twój sąsiad przechowuje łatwopalne przedmioty, zapobiegnij tragedii i zgłoś to odpowiednim organom.
Zgłoszenia w tego typu sprawach przyjmuje miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego: telefonicznie pod numerem (71) 770 22 22 lub mailowo na adres czk[at]um.wroc.pl.
Lokatorzy mieszkań TBS Wrocław mogą zgłosić taki problem bezpośrednio do spółki, mailowo na adres: tbs.tylna[at]tbs-wroclaw.com.pl, telefonicznie pod numerami: (71) 345-70-82 lub (71) 345-80-52, a także przez system iMieszkaniec.
Natomiast lokatorzy mieszkań będących w gestii Zarządu Zasobu Komunalnego lub Wrocławskich Mieszkań - mogą informować o takim problemie Biura Obsługi Klienta.
- ZZK: tel. 71 769 68 22, tel. alarmowy: 693 912 746, e-mail: bok1[at]zzk.wroc.pl.
- WM: tel. 71 323 57 10, tel. alarmowy: 693 912 749, email: biuro[at]wm.wroc.pl.
Każde tego typu zgłoszenie kierowane do zarządców lub służb kryzysowych jest traktowane priorytetowo.