– Nasz „zaczapkowany portal” ma zachęcić wszystkich do okazania solidarności z dziećmi, które toczą najcięższą walkę w swoim życiu. Pokażmy, że ciepło o nich myślimy – mówi Anna Czujko z Fundacji „Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową”. – Założenie jest takie: każdy, kto wyśle nam swoje zdjęcie i wpłaci dowolną kwotę na konto fundacji, będzie mógł znaleźć swoje zdjęcie na naszym „zaczapkowanym” portalu. W ten sposób dołączy do najbardziej empatycznych ludzi tej jesieni – dodaje.
- Po pierwsze: należy przesłać swoje zdjęcie w jesiennej czapce.
- Po drugie: wpłacić pieniądze na konto fundacji: 10, 15, 30 zł lub inną kwotę, którą darczyńca uzna za stosowną.
- Po trzecie: po zaksięgowaniu wpłaty na koncie fundacji, zdjęcie zostanie umieszczone na „najbardziej zaczapkowanym portalu tej jesieni”.
Ambasadorką akcji jest znana dziennikarki i podróżniczka Martyna Wojciechowska (wcześniej ambasadorka budowy kliniki onkologicznej Przylądek Nadziei), która nagrała filmik zachęcający do udziału w niej.
Czapki założyli też między innymi: aktor Artur Barciś, prof. Jan Miodek i olimpijczyk Paweł Rańda.
Wszystkie środki zebrane podczas akcji „Cześć jak czapka” przeznaczone zostaną na potrzeby małych pacjentów kliniki Przylądek Nadziei – podopiecznych fundacji. Dzięki nim będzie można kupić drogie leki i sfinansować rehabilitację dzieci, które jej potrzebują.
Co robi fundacja?
Od niemal 25 lat Fundacja „Na ratunek dzieciom z choroba nowotworową” wspiera pacjentów wrocławskiej Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej, którzy przyjeżdżają na leczenie do Wrocławia z całego kraju. Klinika jest największym ośrodkiem przeszczepowym w Polsce. Lekarze i pielęgniarki ratują tam każdego roku 2000 małych pacjentów. Fundacja pomaga w kupowaniu kosztownych leków i rehabilitacji, kupuje sprzęt medyczny oraz wspiera badania naukowe. Z inicjatywy Fundacji we Wrocławiu został też wybudowany Przylądek Nadziei.