Torowisko, które połączy nową trasę tramwajową na Nowy Dwór z istniejącymi torami od strony ul. Podwale i Piłsudskiego, już widać w całości. Dzisiaj od rana wykonawca rozpoczął układanie nowej nawierzchni w tamtym rejonie. – Praca jest bardzo skrupulatna, bo nawierzchnia układana jest między torami, ale posuwa się w dobrym tempie do przodu – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Do zakończenia prac na tym skrzyżowaniu i powrotu tramwajów na całość ul. Piłsudskiego jednak jeszcze sporo zostało. Między innymi przebudowa peronu przystankowego.
Szybciej w kierunku pl. Jana Pawła II z ul. Piłsudskiego przejadą kierowcy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to zamknięty do tej pory odcinek, zostanie udostępniony dla ruchu jeszcze w tym tygodniu.
– Nie będzie to ruch po całkowicie gotowej drodze, cały czas będzie to funkcjonować jako zastępcza organizacja ruchu, o czym będą informować znaki, ale sam przejazd będzie możliwy : wyjaśnia Krzysztof Świercz.
Na innych odcinkach też sporo się dzieje
Patrząc od pl. Orląt Lwowskich w kierunku zachodu, to prace przy nowej trasie tramwajowej są bardzo zaawansowane praktycznie aż do połączenia ul. Robotniczej ze Strzegomską. Na odcinku do ul. Smoleckiej można w zasadzie zobaczyć już w pełni zabetonowane torowisko. Nad samą ul. Smolecką widać coraz pełniejsze kształty nowego wiaduktu. Trwają intensywne prace torowe przy ul. Śrubowej i Robotniczej. Efektownie prezentuje się też podpora przy ul. Robotniczej – pod 160-metrowy wiadukt. Wykonawca zainstalował też ściany szczelne od strony nasypu kolejowego. Kolejnym krokiem będą prace przy kolejnych 3 podporach.
Zobacz postępy prac – wideo z połowy maja
Cztery firmy chcą budować drugi odcinek
Wrocławskie Inwestycje otworzyły oferty w przetargu na kolejny odcinek trasy, od Parku Biznesu do skrzyżowania Strzegomskiej z ul. Rogowską. Zgłosiły się cztery firmy, ich oferty mieszczą się w budżecie. Teraz trwa ich analiza. Natomiast ostatni fragment wzdłuż ul. Rogowskiej zakończony pętlą jest w fazie projektowania.
O TAT
To największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160-metrowy nad torami kolejowymi i 22-metrowy nad ulicą Smolecką. TAT pojedziemy w 2023 r.