– Razem z MPK chcieliśmy dzisiaj wspólnie wykonać przejazd testowy tym oto tramwajem, z nowego przystanku przy pl. Orląt Lwowskich a konkretnie ul. Podwale. Przystanku, który inicjuje, jest tym źródełkiem, nowej linii autobusowo-tramwajowej. Warto przypomnieć, że to największa inwestycja powojenne we Wrocławiu. To jest ponad 7 km trasy, po drodze dość trudne inżynierskie obiekty, m.in. dwa wiadukty – mówił Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Przejazd się udał, testowy tramwaj pokonał łuki w kilku kierunkach. – My jako MPK z radością czekamy na te nowe torowiska. Jak Państwo wiecie w tym miesiącu podpiszemy umowę na dostawę nowych tramwajów dedykowanych m.in. dla trasy na Nowy Dwór – podkreślał Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Trudne prace w środku miasta
Skrzyżowanie zyskało nowy układ drogowo-torowy, a przebudowane szyny w ulicy Podwale pozwolą zarówno skręcić tramwajom w kierunkach: pl. Jana Pawła II, jak i pl. Legionów, ale także przejechać dalej, w stronę Dworca Świebodzkiego a w przyszłości dalej na Nowy Dwór.
– W ramach tej trudnej, inżynierskiej pracy, która została przeprowadzona na obszarze pl. Orląt Lwowskich zostały wymienione wszystkie branże sieci – te popularne, czyli kanalizacja, woda, gaz, jak również te istotne z punktu widzenia przedsiębiorstw, czyli sieci teletechniczne – mówi Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.
Miasto nie rezygnuje z ważnych inwestycji
Koszt tylko tego fragmentu trasy autobusowo-tramwajowej do ulicy Smoleckiej wyniósł ponad 67 milionów złotych. W przyszłym roku (prawdopodobnie wiosną) miasto będzie chciało uruchomić tramwaj, którym pasażerowie przejadą aż do ulicy Śrubowej.
Przypomnijmy, trasa autobusowo-tramwajowa (TAT) łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków – dziś zaprezentowany został pierwszy z nich, zlokalizowany na ulicy Podwale. Całkowita długość TAT to 7 km. To największa inwestycja komunikacyjna we Wrocławiu od 1949 roku, kiedy wybudowano linię na Leśnicę.
Wrocław buduje również drugą ważną trasę przez Popowice. Natomiast MPK Wrocław realizuje własnie kilkanaście inwestycji torowych.
Zmiany tramwajów na pl. Orląt Lwowskich
W związku z zakończeniem tego etapu prac przy pl. Orląt Lwowskich wracają tam od 8 sierpnia regularne linie tramwajowe. Przez pl. Orląt w kierunku pl. Jana Pawła II i przeciwnym, przejadą m.in. linie okólne 0L i 0P. Na dotychczasowe trasy wrócą też linie 31 i 32 oraz 15.