Podejrzane transakcje. Jest pilne oświadczenie banku Santander
- Klienci banku Santander tracą pieniądze. Dlaczego?
- Specjalny numer klientów Santandera dla poszkodowanych.
- Kiedy bank zwróci pieniądze?
W specjalnym komunikacie przesłanym wroclaw.pl Santander Bank Polska informuje, że „25 października, w wyniku monitoringu, bank wykrył transakcje o charakterze przestępczym przy użyciu kartach płatniczych klientów wykonywane w bankomatach sieci współpracującej.”
Bank Santander: Pieniądze znikają z kont bankowych
Bank dodaje, że niezwłocznie po wykryciu zdarzenia, wszystkie karty, które zostały lub potencjalnie mogły zostać dotknięte przestępczym działaniem, zostały zabezpieczone.
Santander podejrzewa wykorzystanie nakładek skanujących na bankomatach
W banku, we współpracy z operatorem urządzeń, trwa pogłębiona analiza źródła zdarzenia-- podejrzewamy zamontowanie nakładek skanujących na bankomatach sieci współpracującej. Zespoły techniczne operatora urządzeń sprawdzają wytypowane bankomaty. Bank jest w kontakcie z organami ścigania, przygotowuje zawiadomienie o popełnieniu przestępstwaSantander Bank Polska.
Masowe wypłaty z bankomatów w całej Polsce. Kiedy bank zwróci pieniądze?
Bank podkreśla, że pieniądze klientów są bezpieczne.
– Bank, po wykryciu transakcji oszukańczych, niezwłocznie wdrożył rozwiązania uniemożliwiające przestępcom dalsze działania. Środki klientów, które zostały w ten sposób skradzione, zostaną zwrócone w poniedziałek (27.10.2025 r.) - informuje Santander Bank Polska.
Jeżeli wygląd bankomatu wzbudza podejrzenie zgłoś tak przypadek
Santander prosi klientów o zwracanie szczególnej uwagi na wygląd bankomatów i sprawdzanie, czy ich wygląd nie wzbudza podejrzeń co do ewentualnej ingerencji osób trzecich.
- Klienci Santandera, którzy zauważą takie przypadki proszeni są o kontakt z infolinią 1 9999.
Specjalny komunikat policji ws. nieuprawnionych wypłat z kont
W tej sprawie policjanci Biura Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Komendy Głównej Policji informują, że monitorują na terenie całego kraju zgłoszenia dotyczące nieuprawnionych wypłat z kont indywidualnych klientów.
- W tej chwili zgłoszenia dotyczą klientów tylko jednego banku.
Funkcjonariusze skupiają się na przyjmowaniu zawiadomień, gromadzeniu materiałów procesowych, ich analizie oraz prowadzeniu czynności mających na celu ustalenie i zatrzymanie sprawców tych przestępstwBiuro Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Komendy Głównej Policji.
- Jeżeli ktoś stwierdzi, że z jego konta bankowego doszło do nieuprawnionej wypłaty pieniędzy powinien zgłosić się do najbliższego komisariatu.
- Osoba taka powinna zabrać ze sobą dowód osobisty, nr konta bankowego, historię rachunku ze wskazaniem transakcji, która budzi wątpliwości.