Do momentu usunięcia awarii w zakładce Nasz Wrocław, po zalogowaniu, wyświetlano imiona i nazwiska innych użytkowników systemu - którzy logowali się do systemu przez stronę www, pomiędzy 22:00 w piątek 17.11 a 11:27 w sobotę 18.11). Błąd na stronie mógł dotyczyć danych maksymalnie 7 osób , jednak ze względu na charakter awarii nie da się, ich zidentyfikować. Nie ma także pewności, że dane takie jak pesel, adres czy dane kontaktowe zostały wyświetlone, ponieważ wymaga to dalszego zagłębienia się w strukturę strony www.
Problem został rozwiązany w sobotę, 18 listopada o godzinie 11:27, a przyczyny wystąpienia problemu zostały usunięte. Podjęto również wszelkie środki zapobiegające wystąpieniu podobnego incydentu w przyszłości.
Podsumowując: Dane osób, które nie logowały się do strony www Nasz Wrocław, pomiędzy 22:00 w piątek 17.11 a 11:27 w sobotę 18.11 na pewno nie zostały ujawnione, a z tych które się zalogowały dane tylko 7 z nich mogły zostać potencjalnie udostępnione. Ponadto, ujawnione dane 7 osób mogło zobaczyć maksymalnie 8 użytkowników, którzy w tym przedziale czasowym byli zalogowani na stronie www Nasz Wrocław.
Po analizie sytuacji Urząd Miejski Wrocławia postanowił poinformować o sprawie Urząd Ochrony Danych Osobowych, a także użytkowników systemu Nasz Wrocław poprzez odpowiednie ogłoszenie w BIP - zgodnie z procedurą w takich sytuacjach.
Dane użytkowników Nasz Wrocław są bezpieczne
System Nasz Wrocław to jeden z najważniejszych miejskich projektów, obsługujący blisko 250 tys. mieszkańców miasta. Ze względu na dużą liczbę użytkowników jest pod szczególną opieką i jest regularnie sprawdzany pod kątem bezpieczeństwa, a poziom ochrony danych jest sukcesywnie podnoszony.
Pomimo tego nieprzewidziane awarie mogą się zdarzyć zawsze, stąd - gdy taka wystąpi - ważne jest wyciągnięcie z niej wniosków i wyeliminowanie możliwości ich wystąpienia w przyszłości.