Wydarzeniem otwierającym kampanię #WyobrazMYtoSobie jest publikacja State of Science Index, czyli raportu 3M z badania przeprowadzonego na próbie 14 tysięcy respondentów z 14 krajów świata, w tym Polski.
Wynika z niego m.in., że zdaniem 49% Polaków nauka jest bardzo ważna dla społeczeństwa, ale już znacznie mniej – 37% badanych, twierdzi, że jest ona istotna dla ich życia codziennego. Ponadto 42% respondentów z Polski powiedziało, że gdyby nauka nie istniała, ich życie nie różniłoby się w szczególny sposób. Jednocześnie prawie trzy czwarte badanych zapewnia, że „będzie zachęcać dzieci do rozwoju w obszarze nauk ścisłych”. 3M chce zwrócić uwagę na rozdźwięk pomiędzy wyobrażeniami o nauce i oczekiwaniami wobec niej w Polsce i na świecie oraz zainicjować społeczną dyskusję na temat jej realnego wpływu na życie konsumentów.
Inspiracje i rozwiązania, z których korzystamy
– Kampania ”WyobraźMy to sobie” jest skierowana do osób ciekawych świata, nastawionych na rozwiązywanie problemów i chcących codziennie odkrywać nowe rzeczy. Pokazujemy, że nauka to nie tylko odkrycia wielkich uczonych, ale też inspiracje i rozwiązania, z których korzystamy każdego dnia. Chcemy zachęcać, by poprzez zadawanie sobie pytania „co by było gdyby?” obudzili w sobie odkrywców. Wierzymy, że dzięki temu pokażemy im, jak ciekawość prowadzi do rozwiązywania niepozornych problemów, czyniąc świat lepszym na tysiące sposobów – mówi Justyna Bielewicz, Strategy, Marketing & Sales Leader 3M Poland & Ukraine.
Kolejnym wydarzeniem, towarzyszącym kampanii, jest wizyta w Polsce Jayshree Seth – 3M Chief Science Advocate, która będzie jedną ze spikerek tegorocznej edycji Women in Tech Summit – konferencji organizowanej przez Fundację Perspektywy pod koniec listopada w Warszawie, skupiającej ponad 1000 utalentowanych kobiet zajmujących się na co dzień branżą IT, inżynierią, nauką oraz innowacjami technologicznymi.
Kampania będzie także wspierana poprzez współpracę z polskimi influencerami znanymi z realizacji materiałów przybliżających praktyczne aspekty odkryć naukowych: Kasią Gandor i Emce Kwadrat. Premiera materiałów z ich udziałem została zaplanowana na listopad i grudzień 2018.
Więcej informacji o kampanii #WyobrazMYtoSobie.
3M we Wrocławiu
Firma 3M Poland w 2001 r. przejęła wrocławską markę Viscoplast.
Czytaj także: Superhub 3M we Wrocławiu. Zwiększają zatrudnienie
Firma 3M zorganizowała konkurs 3Mind dla wrocławskich studentów kierunków technicznych. Mieli oni skonstruować interaktywne narzędzie demonstracyjne, które będzie wykorzystane w Centrum Innowacji 3M.