Od poniedziałku 22 listopada wrocławskie MPK otworzyło dwa nowe Biura Obsługi Pasażera. Jedno na północy miasta przy pętli przy pl. Kromera 21A. Drugie na południu obok tramwajowej krańcówki przy ul. Świeradowskiej 22 na Gaju. Dzięki temu, że nowe BOP-y znajdą się w przeciwnych częściach miasta, łatwiej będzie dotrzeć tam mieszkańcom okolicznych osiedli.
– Oba miejsca zostały również dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności – mówi Aleksander Łoś z MPK. – Będą otwarte od poniedziałku do piątku od godziny 8.00 do 19.00 Działający do tej pory BOP przy ul. Prusa został zamknięty.
Biuro obsługi pasażera MPK Wrocław, fot. www.wroclaw.pl
Biuro obsługi pasażera MPK Wrocław
Biuro obsługi pasażera to miejsce, w którym podróżni mogą wyrobić kartę Urbancard, złożyć pisemne wnioski i odwołania, czy zasięgnąć potrzebnych informacji – m.in. na temat rzeczy zagubionych lub bieżącego funkcjonowania MPK.
Do nowych punktów obsługi łatwo można dojechać komunikacją miejską. Do punktu przy pl. Kromera tramwajami linii: 6, 11, 23 oraz autobusami linii: A, N, 105, 116, 118, 128, 130, 132. Natomiast do punktu przy ul. Świeradowskiej tramwajem linii 31 (po zakończeniu remontu na ul. Milenijnej również tramwajem 32) oraz autobusami linii: K, 136, 143 i 145.
Rusza sklep MPK Wrocław
Miła niespodzianka czeka na pasażerów, którzy odwiedzą BOP przy pl. Kromera. Oprócz spraw związanych z biletami działa tam sklep firmowy wrocławskiego MPK.
Sklep z gadżetami MPK, fot. materiały MPK Wrocław
Co tam kupimy? Przede wszystkim bluzy, podkoszulki, czapki z daszkiem i worki. Na ubraniach znajdziemy logo wrocławskiego przewoźnika oraz rysunki autobusów i tramwajów. Dodatkowo na bluzach są napisy, które są połączeniem języka polskiego i angielskiego takie jak - „It’s my tramway” czy „I’m so autobusy”.
Dla tych, którzy nie będą mogli osobiście przyjść do sklepu MPK przy pl. Kromera, od 26 listopada zostanie otwarty sklep internetowy.
Biuro rzeczy znalezionych w autobusach i tramwajach
Przedmioty pozostawione w pojazdach MPK są przez kilka dni przechowywane w biurze rzeczy znalezionych (numer telefonu: 71 372 28 90, listę zagubionych/znalezionych w pojazdach MPK przedmiotów można znaleźć na stronie głównej MPK), dopiero potem trafiają do ZDiUM przy ul. Długiej.
Jeżeli zguba się znajdzie w magazynie MPK, pasażer może wybrać, w którym biurze obsługi będzie ją wygodniej na drugi dzień odebrać.