Studenci z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych Politechniki Wrocławskiej już niejednokrotnie udowadniali, że ich elektryczne motocykle są znakomicie zaprojektowane.
W 2018 roku, w trakcie zawodów z serii Smart Moto Challenge, które po raz pierwszy odbyły się w Polsce – a dokładnie we Wrocławiu – studenci PWr razem ze swoim motocyklem LEM Thunder okazali się najlepsi w kategorii 30kW. Teraz czekają na nich kolejne wyzwania.
fot. Politechnika Wrocławska
15 lipca wrocławianie wybiorą się do Barcelony, gdzie wezmą udział w kolejnej edycji zawodów Smart Moto Challenge. Na tę okazję przygotowali nowy elektryczny motocykl LEM Thunder v2, który – w odróżnieniu od swojego poprzednika – został m.in. wzbogacony o wytrzymałą ramę ze stali chromowo-molibdenowej oraz nową baterię. Co ciekawe, motocykl otrzymał także wyjątkowy numer startowy – 71, oczywiście w nawiązaniu do numeru kierunkowego do Wrocławia.
Usprawnione funkcjonowanie baterii
W trakcie prezentacji nowego modelu studenci z Koła Naukowego Pojazdów i Robotów Mobilnych PWr twierdzili, że największą bolączką poprzedniego motocykla była przegrzewająca się bateria, dlatego w tym roku skupili się przede wszystkim na wyeliminowaniu tego mankamentu.
– Zastosowaliśmy system dwóch wentylatorów, szczelnie zabezpieczonych i umieszczonych na dole baterii, które wdmuchują zimne powietrze. Co więcej, dodaliśmy także pojedynczy wentylator na górze, który wydmuchuje gorące powietrze na zewnątrz – mówili studenci PWr.
Nowy motocykl został wyposażony w dwa dodatkowe pakiety baterii, które pozwalają na uzyskanie napięcia w wysokości prawie 90 V, a także dwa mniejsze sterowniki, które komunikują się ze sobą i przekazują prąd z baterii do silnika. Studenci ulepszyli ergonomię pojazdu, dzięki czemu pozycja kierowcy pozwala na lepszą kontrolę nad motocyklem, a wsparcie sponsorów pozwoliło na montaż w pełni profesjonalnego zawieszenia.
fot. Politechnika Wrocławska
Na zawodach w Barcelonie, które zostaną rozegrane w dniach 15-21 lipca, studenci PWr rywalizować będą z zespołami z całej Europy. Wystartują zarówno w konkurencjach dynamicznych jak i statycznych, a oceniony zostanie także sposób wdrożenia prototypów do masowej produkcji.