O zwycięstwo na torze Riccardo Palettiego we włoskim Varano walczyło 49 aut spalinowych i 19 elektrycznych. Początek rywalizacji to konkurencje statyczne: prezentacja biznesowa oraz Design Event, czyli prezentacja konstrukcyjna bolidu.
Fot. Krzysztof Mazur/PWr
Nasz zespół od razu pokazał, że zapowiedź walki o czołowe miejsca w tym sezonie nie była przesadą. Według jury pokaz biznesowy PWR Racing Team był najlepszy, a w Design Event studenci uplasowali się na trzecim miejscu.
Później przyszedł czas na bezpośrednią walkę na torze. Rozegrano pięć konkurencji dynamicznych: Acceleration (test przyspieszenia na dystansie 75 metrów), Skid Pad (jazda na czas po torze w kształcie „ósemki”), Autocross (pokonanie na czas jednego okrążenia toru), Endurance (wyścig główny) oraz Efficiency (ocena wydajność pojazdu).
Czytaj też: PWR Racing TEAM wśród 30 Kreatynych Wrocławia
Bolid RT08 studentów PWr po raz kolejny okazał się najlepszy w teście przyspieszenia (czas 3,66 sekundy), a z wynikiem 55 sekund został sklasyfikowany na drugim miejscu podczas zmagań na najszybsze pokonanie jednego okrążenia toru. W pozostałych konkurencjach kierowcom PWR Racing Team nie poszło gorzej, bowiem w Skid Padzie i Endurance zajęli drugie miejsca.
Krzysztof Mazur/PWr
– To historyczne zwycięstwo, ale przyjmujemy je tak, jakby nic się nie stało i nie osiadamy na laurach, bo sezon wyścigowy jest długi i ciężki. Już we wtorek wyjeżdżamy na zawody do Czech, później czeka nas występ w Niemczech, a na koniec na Węgrzech – mówi Magdalena Klimek, liderka działu marketingu i zarządzania PWR Racing Team.
Więcej informacji o rywalizacji w Formule Student oraz kolejnych startach PWR Racing Team na Facebooku.
materiały Politechniki Wrocławskiej