wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

6°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 03:02

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Ul. Trzebnicka: przystanek wiedeński prawie gotowy [ZDJĘCIA, WIDEO]

W tej chwili we Wrocławiu trwa budowa czterech przystanków wiedeńskich w dwóch lokalizacjach. Pierwsza para powstaje na ul. Trzebnickiej, druga na ul. Hubskiej.

Reklama

Najbardziej zawansowane są prace przy ul. Trzebnickiej na przystanku po stronie Urzędu Skarbowego. Jeśli pogoda na to pozwoli, drogowcy jeszcze dzisiaj zaczną wylewać tam pierwszą warstwę asfaltu. W tej chwili trwają przygotowania, na lawetach przyjechały walce, a na poboczu czeka ciężarówka z gorącą masą.

Drogowcy prace przy tym przystanku chcą zakończyć do końca tygodnia, tak aby w niedzielę przenieść się na drugą stronę ulicy. W związku z tym zostanie zmieniona też organizacja ruchu na ul. Trzebnickiej. Z utrudnieniami będą musieli liczyć się kierowcy jadący do centrum miasta. Droga będzie zwężona, a auta zostaną skierowane na pas na torowisku tramwajowym.

W tej chwili trwają również prace przy pierwszym przystanku wiedeńskim przy ul. Hubskiej. Drogowcy pracują tam na jezdni od strony Lidla.  - Roboty na pierwszym przystanku planują zakończyć  na początku sierpnia tak aby wszystkie prace wykonać do 1 września – wyjaśnia Ewa Mazur, rzecznik prasowa Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. Prace na tych dwóch ulicach wykonuje firma Rotomat, która wygrały przetarg ZDiUM oferując wykonanie prac za około 700 tys. zł.

To jednak nie wszystkie przystanki wiedeńskie, które powstaną w tym roku we Wrocławiu. W ramach przebudowy ul. Krupniczej także tam będzie taki przystanek. Wcześniej oddano do użytku podobny na ul. Przyjaźni, przy ul. Piłsudskiego i Glinianej. Ma to poprawić bezpieczeństwo pasażerów. 

*Przystanek wiedeński – rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych(wikipedia)

 jk

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl