Pod dach trafi co najmniej 9 najcenniejszych okazów, które stoją na tyłach zajezdni przy ul. Legnickiej. Akcja przenoszenia składów rozpoczęła się na początku tygodnia. – Do przenosił zostało wytypowanych dziesięć wagonów jednak po uporządkowaniu hal najpewniej zmieści się tam więcej składów, szacuję że kilkanaście. Jest wśród nich wieżyczka sieciowa z 1892 roku, szlifierki z okresu międzywojennego czy kontenery na piasek – wylicza Tomek Sielicki, badacz historii komunikacji miejskiej i koordynator projektu. Ruszył remont tramwaju Maximum z 1901 roku [ZDJĘCIA, WIDEO] Cześć zabytkowych tramwajów trafi do hali połączonej z torowiskami miejskimi, będą to tramwaje, które przeznaczone są do ruchu pasażerskiego, natomiast wozy gospodarcze i techniczne staną w części hali nie połączonej z torami. Przeprowadzka i remont zabytkowego tramwaju Maximum realizowany jest w ramach projektu z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.