"Kontraruch" rowerowy w centrum Wrocławia

Dzisiaj w nocy na kolejnych ulicach Starego Miasta zostanie wprowadzony kontraruch rowerowy. Oznacza to, że rowerzyści będą mogli jeździć na ulicach jednokierunkowych pod prąd bez konieczności wyznaczania specjalnego kontrapasa. Drogowcy już montują odpowiednie oznakowanie. We Wrocławiu takie rozwiązanie obowiązuje już m.in. na ul. św. Antoniego, gdzie kontraruch rowerowy został dopuszczony w połowie ubiegłego roku.

  • kontraruch rowerowy na ulicy świętego antoniego

    Nowelizacja przepisów umożliwiła wprowadzenia rozwiązań, które umożliwią rowerzystom jazdę w obu kierunkach po drodze jednokierunkowej bez konieczności wydzielania kontrapasa.

  • kontraruch rowerowy na św. Antoniego

    Wystarczy w tym celu ustawić tabliczki T-22 ("nie dotyczy rowerów jednośladowych") pod znakami zakaz wjazdu i droga jednokierunkowa.


Od kilku lat we Wrocławiu rowerzyści mogą korzystać z kontrapasów, czyli specjalnych pasów wytyczonych na jezdni jednokierunkowej, umożliwiających rowerzyście jazdę w kierunku niedostępnym dla innych pojazdów.

Nowelizacja przepisów umożliwiła wprowadzenia rozwiązań, które umożliwią rowerzystom jazdę w obu kierunkach po drodze jednokierunkowej tylko poprzez ustawienie tabliczki T-22 ("nie dotyczy rowerów jednośladowych") pod znakami zakaz wjazdu i droga jednokierunkowa, bez wydzielania dodatkowo pasa dla rowerzystów. Pierwszy przykład wprowadzenia tego rozwiązania po zmianie przepisów mieliśmy we Wrocławiu na ul. św. Antoniego, gdzie funkcjonuje ono od lipca ubiegłego roku.
 
Ulica Św. Antoniego
 
 
 ul. Świętego Antoniego

 

Wcześniej takie rozwiązanie wprowadzono przy ulicy Łaciarskiej we Wrocławiu.

ulica Łaciarska ulica Łaciarska 

Rowerem "pod prąd" w obrębie Rynku!

Od czwartku 11 stycznia pod prąd rowerem będzie można pojechać na ul. Menniczej oraz na obszarze Starego Miasta ograniczonym ulicami: Szewską, Grodzką, Piaskową, św. Katarzyny, bł. Czesława i Kazimierza WIelkiego.

Gdzie wprowadzić "kontraruch"? - Wasze propozycje

Poprosiliśmy Was o zgłaszanie ulic jednokierunkowych z ograniczeniem maksymalnej prędkości do 30 km/h, na których przydałoby się wprowadzić kontratruch. Niektóre miejsca się powtarzają, inne ze względu na niespełnienie warunku maksymalnej dopuszczalnej prędkości nie zostały naniesione na mapę. Nie mniej wszystkie zgłoszenia zostały przekazane do Sekcji ds. rozwoju ruchu rowerowego Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Zgłoś uwagę