wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

4°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 06:51

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Rewitalizacja przejścia Świdnickiego nie oznacza jego likwidacji

W grudniu rozpocznie się drugi etap rewitalizacji przejścia Świdnickiego. Będzie się on wiązał m.in. z remontem przejścia podziemnego, wytyczeniem pasów dla pieszych na jezdni Kazimierza Wielkiego czy przedłużeniem peronów przystanków.

Reklama

– Po zrealizowaniu inwestycji piesi będą mogli przechodzić przez ulicę zarówno górą, jak i dołem. Przejście tunelem będzie zwężone. Usprawni to przede wszystkim poruszanie się osobom niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami. Każdy sam zdecyduje, którą formę przejścia przez ul. Kazimierza Wielkiego chce wybrać – na powierzchni czy pod ziemią – mówi Małgorzata Szafran z biura prasowego magistratu. W części przejścia znajdzie się galeria sztuki, również dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Do galerii będzie można zjechać windą.  

Zaczyna się przebudowa przejścia Świdnickiego

W ramach rewitalizacji przejścia Świdnickiego poszerzone zostaną także dotychczasowe „pasy” bliżej ul. Widok. Piesi zyskają szersze azyle. Powstaną przystanki podwójne, co ma upłynnić ruch na torowisku przy ul. Kazimierza Wielkiego. Główne przejście dla pieszych, łączące dwa brzegi ulicy Świdnickiej, będzie usytuowane dokładnie pomiędzy miejscami zatrzymywania tramwajów. Pojawią się też drobne, nowe elementy dla rowerzystów. Budowa nowego przejścia dla pieszych na Kazimierza Wielkiego nie oznacza większych utrudnień dla kierowców. – Dalej będą trzy pasy ruchu na nitce północnej i południowej. Wyjątkiem jest likwidacja zatoki przystankowej na wysokości dawnego baru Barbara. Jednak to będzie mieć minimalny wpływ na ruch samochodowy – przekonują urzędnicy. Dodaje, że autobus linii K będą się zatrzymywać teraz na wyznaczonym miejscu na jezdni. Linia K, jedyna linia dzienna, która się tu zatrzymuje. Nie zmieni się długości cykli świetlnych. Przypomnijmy, że pasy na Kazimierza Wielkiego na wysokości Świdnickiej zostało zlikwidowane w 1975 r. podczas budowy trasy W-Z. Była ona często poddawana krytyce, gdyż podzieliła Stare Miasto i skutecznie utrudnia poruszanie pieszych. – Wszelkie działania wokół przejścia Świdnickiego są prowadzone zgodnie z uchwaloną w 2013 roku polityką mobilności, dającą priorytet pieszym do poruszania się w poziomie ulicy – zaznacza Małgorzata Szafran. Należy pamiętać, że rewitalizacja przejścia Świdnickiego jest kolejnym elementem wprowadzania w życie tej uchwały.

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl