wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

9°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: dobra

Dane z godz. 11:00

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Konsultacje społeczne
  4. Zakończone konsultacje
  5. #NowyWroclaw
  6. #NowyWroclaw cz. 2: Jak rozmawiać o transporcie publicznym? [RELACJA]

#NowyWroclaw cz. 2: Jak rozmawiać o transporcie publicznym? [RELACJA]

Wydział Partycypacji Społecznej,

#NowyWroclaw cz. 2: Jak rozmawiać o transporcie publicznym? [RELACJA]

#NowyWroclaw to cykl debat, podczas których chcemy poznać oczekiwania mieszkańców. W oparciu o nie chcemy stworzyć narzędzia do współdecydowaniu o losach miasta. Tym razem będziemy rozmawiać o transporcie publicznym.

Druga debata z cyklu #NowyWroclaw rozpoczęła się omówienia najważniejszego czynnika obsługi pasażera, czyli informacji. Janusz Krzeszowski, zastępca red. nacz. www.wroclaw.pl, mówił o tym, jakie znaczenie dla pasażerów mają rozkłady jazdy, informacja przystankowa, a także najnowsze zdobycze techniki, jak choćby aktualne pozycje GPS autobusów i tramwajów. Przedstawione zostały dobre praktyki z innych miast z całego świata, jak choćby berliński przewodnik komunikacyjny, system alertowy z Chicago i Londynu, londyński system powiadamiania o alertach, problemach i innych sytuacjach na Twiterze i Facebooku, a także planer podróży z australijskiego Perth.

RELACJA WIDEO

 

Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy MPK, przedstawiła najbliższe cele przewoźnika we Wrocławiu. Jednym z najskuteczniejszych nośników informacji są same autobusy i tramwaje. Wykorzystywane są w nich zapowiedzi głosowe (już niedługo we Wrocławiu wprowadzone zostaną syntezatory głosowe), nowością będzie także informowanie w pojazdach o możliwościach przesiadki. MPK zapowiedziało także rozbudowę funkcji w swojej aplikacji iMPK. Na poprawę jakości w komunikacji wpłynęło utworzenie w 2012 roku Biura Informacji Pasażera i działającej w jego ramach infolinii pasażerskiej. Aby ułatwić komunikację i korzystanie z informacji o przewoźniku, już niedługo będzie tylko jedna czytelna strona internetowa. (Obecnie działają dwie).

Szymon Sikorski z ARAW-u zanalizował badania dotyczące metrobusu na Nowy Dwór. Wcześniej mówił o tym co poprzedzało wybuch konfliktu, jaka była eskalacja i jak wygląda nakręcenie spirali konfliktu? Przedstawił także wyniki badań przeprowadzonych wśród mieszkańców. Wynika z nich między innymi to, że spora grupa mieszkańców nie wie nawet, jakie są zasady metrobusu. Na pytanie, czy metrobus porusza się wydzielonym z ruchu pasem drogi – ponad 46% badanych opowiedziało: nie wiem. Nie chodzi o to, aby lobbować za pewnymi rozwiązaniami, ale o to, aby dostarczyć wszystkim potrzebny pakiet informacyjny dotyczący danego problemu.

Dr hab. inż. Maciej Kruszyna z Politechniki Wrocławskiej przedstawił systemowe spojrzenia na planowanie transportu publicznego jako przykład na dyskusję między władzą miasta a mieszkańcami.

Pora na panel dyskusyjny. Paneliści to Zbigniew Komar (UM Wrocław), Przemysław Filar (prezes Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia), dr hab. inż. Maciej Kruszyna (Politechnika Wrocławska), Łukasz Filipczak (Zarząd Transportu Miejskiego Warszawa), Elżbieta Francuz (wiceprezes Polskiego Centrum Mediacji). Prowadzący podkreślili, że rozmowa i wymiana poglądów dotyczy problemu komunikowania się, a nie wyłącznie sprawy metrobusu.

Pora na pytania mieszkańców. Każdy ma minutę. Mimo apelu o to, aby nie tylko poruszać temat metrobusu na Nowy Dwór, w pierwszym pytaniu temat ten wraca jak bumerang.

Mieszkańcy, którzy przyszli na spotkanie, chcieli dowiedzieć się między innymi:czy będą jeszcze konsultacje dotyczące metrobusu na Nowy dwór? Czy miasto nie zastanawia się nad przeprowadzeniem referendum w tej sprawie, bądź też w przyszłych komunikacyjnych planowaniach? Czy decyzja już zapadła? A jeśli tak, to czy warto rozmawiać na ten temat?

Zgromadzeni wrocławianie chcieli także wiedziec, jak będzie wyglądać organizacja ruchu wokół byłego już dworca PKP przy ul. Suchej.

Wszyscy, którzy nie zdążyli zadać pytania lub wyrazić opinii, mogą to zrobić już od piątku, za pomocą specjalnego formularza zgłoszeniowego.

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl