Tor wrotkarski będzie jedną z aren 10. Światowych Igrzysk Sportowych The World Games, które w 2017 r. odbędą się we Wrocławiu. Koncepcja projektu zakłada, by po olimpiadzie służył on również rolkarzom i wrotkarzom amatorom, którzy dotychczas nie mieli takiego miejsca w stolicy Dolnego Śląska. Szacowany koszt budowy to ok 3 mln zł.
Więcej We Wrocławiu powstanie tor wrotkarski
Wrocławskie Inwestycje właśnie ogłosiły przetarg na projekt toru wrotkarskiego. Jego zwycięzca będzie miał 6 miesięcy na zrealizowanie zadania. – Szacujemy, że jeżeli wykonawcę uda się wybrać bez przeszkód, to konkurs na prace budowlane moglibyśmy ogłosić w połowie 2015 roku – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. Tor ma powstać w parku Tysiąclecia (między ul. Rogowską a ogródkami działkowymi przy ul. Jaksonowickiej). Będzie się składał z dwóch tras – do jazdy szybkiej i ulicznej.
Lokalizacja toru wrotkarskiego
Tor wrotkarski powstanie w niebieskim prostokącie oznaczonym literą "A"
Pierwszy tor – do jazdy szybkiej - ma mieć 200 metrów długości i 6 metrów szerokości, a kształtem będzie przypominał wrocławski tor wyścigów konnych na Partynicach. Trasa będzie pochylona na łukach i otoczona bandą o wysokości 1,2 metra. Po zmierzchu tor oświetlą reflektory.
Z kolei drugi tor - „uliczny” - będzie okalał tor do jazdy szybkiej oraz cały obiekt, będzie miał aż 583 metrów długości i 8 metrów szerokości. Skorzystają z niego wszyscy fani rolek i wrotek. Przy torze zamontowane zostaną także stałe trybuny, na których będzie mogło zasiąść ok. 300-400 osób, a w razie potrzeby przy obiekcie będzie można dostawić trybuny tymczasowe.
Schemat toru wrotkarskiego
Kolorem żółtym oznaczony jest tor do jazdy szybkiej, szarym do jazdy ulicznej
W pierwszy etapie inwestycji zaplanowano powstanie jednego budynku administracyjno-socjalnego, w którym znajdą się m. in. szatnie. W drugim etapie inwestycji (nie jest w zakresie zamówienia) w obrębie obiektu zaplanowano korty do tenisa, boiska do piłki plażowej oraz boisko do hokeja na rolkach z możliwością zamiany w zimie w lodowisko
Tor uliczny ma być połączony z torem do jazdy szybkiej pasem wolnej nawierzchni o szerokości ok. 3m, co da możliwość stworzenia wspólnego systemu pomiaru na linii startu i mety. Mimo, iż tor do jazdy ulicznej otacza prawie cały tren kompleksu, to ruch pomiędzy zawodnikami a widzami będzie bezkolizyjny m.in. dzięki zastosowaniu kładek.