„Język maszyn” ruszył w październiku 2013 r. we wrocławskich szkołach. Jakie są pierwsze wrażenia z udziału w programie?
Zamieszczamy opinie i refleksje nauczycieli oraz uczniów, którzy uczestniczą w zajęciach z „Języka maszyn”, a także rodziców, którzy posłali na nie swoje dzieci.
- „Zajęcia pomagają mi w poznawaniu komputera, zajęcia są ciekawe i fajne, ćwiczenia są podobne do gier a więc przez zabawę mogę się czegoś nauczyć."Hania
- „KoLo to bardzo fajny program i jest bardzo, bardzo ciekawy. Uwielbiam Język maszyn!!!”Marcelinka
- „Język maszyn jest ulubionym i co tydzień wyczekiwanym zajęciem pozalekcyjnym. Jest to bardzo przyjemna nauka przez zabawę. Zadania, łamigłówki są ciekawie i bardzo dobrze tłumaczone.”rodzic
- „Dziecko z chęcią chodzi na język maszyn, uważa zajęcia za interesujące i rozwijające logiczne myślenie.”rodzic
- „Idea projektu jest bardzo dobra, na pewno umiejętności, które kształci są potrzebne. W swojej grupie mam kilkoro uczniów, którzy z programowaniem mieli już do czynienia i całkiem nieźle sobie poczynają oraz takich, którzy spotkali się z tym pierwszy raz. Dla tych pierwszych Kolo był zbyt łatwy, bardzo szybko rozwiązywali zadania, a ich realizacja na komputerze nie zrobiła wrażenia. Natomiast ta druga grupa pracowała znacznie wolniej i podobała im się praca z komputerem. Są osoby, które bardzo szybko chwytają sposób myślenia, a inni potrzebują na to dużo więcej czasu. Pracę z Octave zaczęłam niedawno. Na razie wrażenia są lepsze niż z Kolo.”nauczyciel
Media o Języku maszyn
Puls Biznesu, Wrocław koduje informatykówRadio RAM, Wrocław koduje i pracujeTVP Wrocław, Fakty (od minuty 10:36)TVP Wrocław, Wrocław się! (od minuty 19:46)
www.wrocław.pl, Nowy przedmiot w szkołach – pilotaż
www.wrocław.pl, Warsztaty dla nauczycieli, potem kolej na uczniów