Premiera „Blaszanego bębenka” na początek sezonu w Capitolu

Dyrektor Teatru Muzycznego Capitol, Konrad Imiela podsumował mijający sezon, który rozpoczął się „Makbetem” w reżyserii Agaty Dudy-Gracz i zapowiedział kolejny. Największych wydarzeniem będzie premiera „Blaszanego bębenka” na podstawie prozy Güntera Grassa. Reżyseruje Wojciech Kościelniak, premiera 6 października. Bilety już w sprzedaży.


Wodewil na podstawie Grassa

W nadchodzącym sezonie 2018/2019 Capitol szykuje tylko jedną premierę na dużej scenie, za to będzie to, kto wie, czy nie najbardziej oczekiwany spektakl najbliższych kilku miesięcy. Wojciech Kościelniak po pięciu latach powraca do wrocławskiego teatru i wyreżyseruje tu muzyczne przedstawienie, o którym mówi nawet wodewil, którego scenariusz oparty jest na słynnej powieści „Blaszany bębenek” urodzonego w Gdańsku Güntera Grassa.– Moje motto jako dyrektora teatru – uwodzić formą, intrygować treścią idealnie się sprawdza w tym przypadku, bo „Blaszany bębenek” to świetna literatura dająca pretekst do muzycznej inscenizacji – przyznaje Konrad Imiela. Wtóruje mu Wojciech Kościelniak. – To literatura najwyższych lotów, dlatego takim wyzwaniem będzie tropienie sensów, poszukiowanie śladów, ciekawych fragmentów w książce i przedstawienie tego na scenie – mówi reżyser. 

O chłopcu, który nie chciał urosnąć

Roboczo mówi się o musicalu, ale trafniejszym określeniem jest spektakl muzyczny, a sam reżyser wspomina o wodewilu. – To będzie spektakl, który ma znamiona gatunku – będzie taniec, śpiew, sensowna, zrozumiała intryga, wybuch energii, który może też opowie o rzeczach mądrych – podkreśla Wojciech Kościelniak. Opowieść o dawnym Gdańsku i jego mieszkańcach poznamy z relacji głównego bohatera, a zarazem narratora Oskara Matzeratha, chłopca, który postanowił nigdy nie dorosnąć, a w wyniku splotu różnych okoliczności zatrzymał się na wzroście trzylatka zawsze dzierżąc w dłoniach prezent od matki – blaszany bębenek.

Agata Kucińska z tintamareską

Oskara zagra Agata Kucińska na zmianę z Katarzyną Pietruską animując specjalnie na tę okazję skonstruowaną tintamareskę (złożoną z twarzy aktora wraz z doczepionym ciałem, odpowiednio mniejszym). Oprawę choreograficzną przygotowuje Ewelina Adamska-Porczyk, a scenografię, kostiumy i rekwizyty Anna Hadaj.

Premiera spektaklu 6 października w Teatrze Muzycznym Capitol.

Zgłoś uwagę