wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

24°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 15:05

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Edukacja
  4. Rekrutacja
  5. Szkoły podstawowe
  6. Klasy I w szkołach podstawowych
  7. Terminy w procedurze odwoławczej
Kliknij, aby powiększyć
rodzic może odwołać się od decyzje komisji rekrutacyjnej fot. Tomasz Hołod/www.wroclaw.pl
rodzic może odwołać się od decyzje komisji rekrutacyjnej

W przypadku odmowy przyjęcia kandydata do szkoły podstawowej innej niż szkoła, w obwodzie której zamieszkuje przebiega zgodnie z zapisem art. 158 ust 6-9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe

Reklama

Rodzice/prawni opiekunowie kandydatów, którzy nie zostali przyjęci mogą:

  • wnioskować do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęciakandydata do danej szkoły podstawowej w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych,
  • wnieść do dyrektora szkoły podstawowej odwołanie od rozstrzygnięcia komisjirekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia, na rozstrzygnięcie dyrektora danej szkoły podstawowej złożyć skargę do sąduadministracyjnego.

Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego orazdokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym kandydat uczęszcza do danej szkoły podstawowej (art. 160 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawa oświatowe).

Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole podstawowej, która przeprowadzała postępowanie rekrutacyjne przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły podstawowej została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem art. 160 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawa oświatowe).

Terminy w procedurze odwoławczej

  • (art. 158 ustawy Prawo oświatowe)
  • WNIOSEK RODZICA o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
  • UZASADNIENIE dla rodzica w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica od komisji rekrutacyjnej.

ODWOŁANIE od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej

  • Do dyrektora szkoły podstawowej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia
  • ROZPATRZENIE odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. Ddyrektora szkoły podstawowej w terminie 7 dni  od dnia otrzymania odwołania

SKARGA DO SĄDU ADMINISTRACYJNEGO na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły podstawowej

  • W terminie 30 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia dyrektora szkoły podstawowej (art. 53 § 1 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi)
Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl