Jeszcze niedawno trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór to było kilka pozornie niepołączonych ze sobą fragmentów. Widzieliśmy skupiska robotników, ale trudno było sobie wyobrazić, jak to będzie wyglądać. Teraz widać praktycznie cały korytarz i duże fragmenty torowisk od skrzyżowania pl. Orląt Lwowskich aż do ul. Robotniczej, gdzie przechodzi w Strzegomską. Prace toczą się na wielu frontach.
Torowiska i wiadukty
Patrząc od centrum miasta już na samym pl. Orląt Lwowskich dużo się dzieje. Powstaje tam złożone skrzyżowanie torowisk, robotnicy układają rozjazdy i krzyżownice. Zabetonowane jest międzytorze praktycznie do ul. Smoleckiej. Na tym odcinku widać już w zasadzie całe torowisko. Przygotowywana jest podbudowa pod trasę rowerową. Po ul. Nabycińskiej z nową nawierzchnią jeżdżą auta.
Trwają intensywne prace torowe przy ul. Śrubowej i Robotniczej. Na misterną robotę wygląda tam już samo poziomowanie torów.
– Pną się do góry elementy wiaduktu przy Smoleckiej, efektownie prezentuje się podpora przy ul. Robotniczej – pod 160-metrowy wiadukt. Teraz wykonawca będzie przebudowywał tam sieci podziemne, a następnie ruszą prace przy kolejnych 3 podporach - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Przebudowana została sieć ciepłownicza. Do tego zadania wykorzystywano 160-tonowy dźwig, który układał rury ważące ponad 5 ton.
Cztery firmy chcą budować drugi odcinek
Wrocławskie Inwestycje pod koniec kwietnia otworzyły oferty w przetargu na kolejny odcinek trasy, od Parku Biznesu do skrzyżowania Strzegomskiej z ul. Rogowską. Zgłosiły się cztery firmy, ich oferty mieszczą się w budżecie. Teraz trwa ich analiza. Natomiast ostatni fragment wzdłuż ul. Rogowskiej zakończony pętla jest w fazie projektowania.
TAT
To największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949 r., kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160-metrowy nad torami kolejowymi i 22-metrowy nad ulicą Smolecką.
Obecnie umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych. TAT pojedziemy w 2023 r.