Rodzice/prawni opiekunowie korzystający z komputera i internetu posiadający profil zaufany rejestrując wniosek powinni:
- wpisać dane osobowe dziecka i rodziców/prawnych opiekunów,
- wybrać maksymalnie 3 szkoły (w tym obowiązkowo szkołę obwodową na ostatnim miejscu), określając kolejność wybranych szkół w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych,
- zaznaczyć odpowiednie kryteria,
- załączyć w systemie odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów,
- podpisać wniosek podpisem zaufanym.
Rodzice/prawni opiekunowie nie korzystający z komputera i internetu powinni:
- pobrać wniosek w szkole podstawowej pierwszego wyboru,
- wypełnić, podpisać, dołączyć wymagane dokumenty/zaświadczenie,
- złożyć w szkole podstawowej pierwszego wyboru.
Instrukcja jak wypełnić zgłoszeni w rekrutacji do klasy pierwszej szkoły podstawowej
Instrukcja logowania do systemu rekrutacji z profilem zaufanym
Jeżeli rodzic nie ma profil zaufanego lub e-PUAP, będzie musiał złożyć wniosek rekrutacyjny osobiście w placówce.
Rezygnacja z miejsca w szkole poza obwodem
Złożenie w systemie przez rodziców/prawnych opiekunów ewentualnej rezygnacji z miejsca w szkole, do której zakwalifikował się kandydat.
W przypadku braku dostępu do komputera/ internetu ewentualną rezygnację z miejsca w szkole, do której zakwalifikował się kandydat, można złożyć bezpośrednio w placówce.
Oświadczenie podpisane przez rodzica/prawnego opiekuna.