Osobowicka zmienia się na odcinku 1,3 kilometra. Nowa nawierzchnia będzie ułożona również na wlotach skrzyżowań tej ulicy z sąsiednimi drogami: Lipską, Żywopłotową, Ostrowską, Micheleta, Ostrzeszowską i placem Wyzwolenia. Wykonawca przebudował także niemal 200 metrów ulicy Krotoszyńskiej.
Poza nową nawierzchnią w ramach inwestycji wykonane zostaną chodniki, ścieżki rowerowe oraz odwodnienie ul. Osobowickiej. Zadanie obejmuje również: budowę i przebudowę oświetlenia, instalacji, budowę i przebudowę kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej.
Zmieni się również pętla tramwajowa, wykonany zostanie remont torów, trakcji, a w jej sąsiedztwie powstanie parking park&ride.
- Wykonawca cały czas pracuje przy sieci kanalizacyjnej i wodociągowej. Sporo dzieje się także w rejonie pętli tramwajowej. Stare torowiska już praktycznie zniknęły. Przy ogrodach działkowych widać kształt przyszłego parkingu typu park&ride, na którym łącznie zmieści się blisko 50 aut (31 zamkniętych/17 dla wszystkich) – wyjaśnia Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. Prace mają zakończyć się pod koniec 2020 roku. Ich koszt to 33,7 mln zł, z czego 22,9 mln zł wyłoży miasto Wrocław, a 10,8 mln zł MPWiK.