wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

4°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 01:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Obwodnica Leśnicy - odbyły się próby obciążeniowe mostu [ZDJĘCIA, WIDEO]

Nowy most nad rzeką Bystrzycą na obwodnicy Leśnicy próby obciążeniowe ma już za sobą. Budowa tej przeprawy to najpoważniejsze wyzwanie inżynieryjne całej inwestycji.

Reklama

Załadowane do pełna ciężarówki testowały 300-metrowym most, który powstał nad rzeką Bystrzycą i istniejącym mostem Ratyńskim. Ma 7 przęseł, 327 m długości, ponad 16 m szerokości w tym jezdnię o szerokości 7 m. Podczas prób obciążeniowych wjechało na niego sześć wypełnionych piaskiem ciężarówek.

– Jak zwykle w takich przypadkach jest scenariusz przewidujący kilka różnych prób. Drogowcy muszą sprawdzić, jak zachowuje się konstrukcja z dużym obciążeniem przy zjazdach i kolejnych przęsłach. A także pod obciążeniem dynamicznym. Wszystko jest dokładnie mierzone – tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Zobacz, jak wyglądało nasuwanie mostu

Na nowym moście i tym fragmencie obwodnicy Leśnicy ciągle trwają jeszcze prace wykończeniowe. Między innymi na montaż czekają barierki ochronne i ekrany przyrodnicze. Potrzebne będzie też oznakowanie poziome i pionowe.

Co się dzieje na innych fragmentach?

Od dawna gotowy jest już fragment trasy między ulicą Graniczną a Osiniecką, w niewielkiej części jest on nawet używany przez kierowców. Prace wykończeniowe prowadzone są na odcinku między ulicami Średzką i Piołunową, w tym właśnie m.in. na moście.  – Jeśli pogoda pozwoli, w grudniu cały odcinek będzie skończony – mówi Marek Szempliński.

Tutaj poza mostem najwięcej do zrobienia jest na samej Piołunowej. W czwartek drogowcy układali nowa nawierzchnię. – W ramach budowy obwodnicy Leśnicy trwa przebudowa ul. Piołunowej, ponieważ skomunikuje ona Jerzmanowo z obwodnicą – dodaje rzecznik Wrocławskich Inwestycji. 

Na ostatnim odcinku trasy, między ulicami Piołunową i Osiniecką, rozpoczęła się niedawno budowa. To na tym fragmencie przewidziany jest węzeł, przy którym obwodnica skrzyżuje się z łącznikiem do ul. Kosmonautów. Dlatego budowane są tutaj trzy wiadukty, w tym jeden nad planowaną w przyszłości linią kolejową na lotnisko. Wspomniana druga część obwodnicy, czyli łącznik między powstającym odcinkiem nowej trasy a ul. Kosmonautów jest już też projektowany. Przetarg na realizację tego odcina planowany jest w pierwszej połowie przyszłego roku..

Inwestycje towarzyszące

Pewne jest, że GDDKiA przebuduje w najbliższym czasie węzeł AOW przy Granicznej. Wtedy ruch będzie sprawniejszy dzięki dodatkowemu zjazdowi na AOW, chodzi o prawoskręt przed rondem.

Ulicę Graniczną rozładować powinna także rozpoczęta inwestycja miejska. Chodzi o budowę ostatniego fragmentu drogi łączącej ul. Rakietową z Graniczną, obok magazynów firmy Pro Logis. Dzięki temu od Muchoboru Wielkiego, z pominięciem Mińskiej, będzie można przez ulicę Graniczną dojechać do węzła AOW, do lotniska i jeszcze dalej.

Galeria

Kliknij na zdjęcie aby powiększyć

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl