Maszyny do układania nawierzchni pojawiły się na pl. Orląt Lwowskich już w poniedziałek, 6 kwietnia. We wtorek od rana robotnicy dopieszczali podbudowę i koryto nowej jezdni. Około południa rozpoczęli układanie pierwszej warstwy asfaltu. Potem dołożą drugą, a trzecią-ścieralną na zakończenie prac.
- Pierwsza warstwa nowej nawierzchni pojawiła się już w docelowym miejscu. Przekierowany zostanie tam niebawem ruch - informuje Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Na pl. Orląt Lowskich wykonawca zgromadził również rozjazdy na skrzyżowania tramwajowe. Czekają na swoją kolej i montaż. Obok, na ulicy Podwale, wylewany był beton w międzytorze i na przyszłe perony przystankowe.
Na odcinku w okolicach byłego dworca Marchijskiego, w kierunku ul. Smoleckiej, w zasadzie widać już całe torowisko. Dzisiaj zostało przygotowane pod układanie kolejnej warstwy nawierzchni.
Na ul. Smoleckiej ciągle powstaje zbrojenie pod fundamenty nowego wiaduktu. Prace toczą się na wielu frontach i posuwają się w dobrym tempie.
Przypomnijmy. TAT to największa inwestycja komunikacyjna miasta od 1949, kiedy wybudowana została linia tramwajowa na Leśnicę. To 7 kilometrów trasy autobusowo-tramwajowej, dwa wiadukty 160 metrowy nad torami kolejowymi i 22 metrowy nad ulicą Smolecką. Na obecną chwilę umowy z wykonawcami są podpisane na ponad 151 milionów złotych.
TAT pojedziemy w 2023 roku.