Poniżej zamieszczamy mail. w którym na mapie należy zaznaczyć proponowaną lokalizację obniżenia krawężnika. Klikając w dany punkt uzyskamy podpowiedź, kto jest właścicielem i zarządcą terenu. Co do zasady, miasto (gmina) może inwestować na terenie stanowiącym jego własność i/lub pozostającym pod zarządem jego jednostek. Ten program dedykowany jest w szczególności ulicom (pasowi drogowemu), a zatem jeśli po kliknięciu w wybranym przez nas miejscu pojawi się informacja: „Własność Gminy bez wieczystego użytkowania - w trwałym zarządzie ZDIUM”, szanse na uwzględnienie zgłoszenia rosną.
W formularzu jest też okienko, w którym można zamieścić krótki opis – na przykład wyjaśnić dokładnie którego miejsca i strony ulicy dotyczy zgłoszenie; przy jakim budynku, obiekcie lub skrzyżowaniu jest proponowane. Wszystko, co ułatwi urzędnikom wykonanie obniżenia we właściwym miejscu z perspektywy potrzeb użytkowników jest tutaj mile widziane.
W kolejnym okienku warto zamieścić kilka zdań uzasadnienia, wskazując przede wszystkim komu dane obniżenie krawężnika będzie służyć (kim jest typowy użytkownik szlaku), czy są jakieś instytucje lub punkty szczególnie często odwiedzane na przykład przez osoby z bagażami, osoby starsze, na wózkach lub rowerzystów.
Wnioski o obniżenie krawężnika prosimy tymczasowo wysyłać na adres: wim[at]um.wroc.pl
Dane kontaktowe
Potrzebujemy także danych kontaktowych osoby zgłaszającej na wypadek, gdyby niezbędne były dodatkowe informacje, wyjaśnienia lub ustalenia (np. zmiana lokalizacji na sąsiednią).
Dane kontaktowe będą niezbędne również, aby poinformować wnioskodawców, na jakim etapie jest zgłoszony formularz.
Formularz przewiduje także funkcję dołączenia załącznika w osobnym pliku (jpg, png lub pdf). Mile widziane są załączniki graficzne precyzujące lokalizację lub obrazujące stan obecny.
Weryfikacja zgłoszeń
Zgłoszenie będzie weryfikowane w zakresie możliwości, celowości i pilności realizacji. Akcja funkcjonuje w trybie ciągłym – na bieżąco przyjmujemy i analizujemy przesyłane propozycje.
Realizacja, co do zasady, będzie następować w następnym roku budżetowym, w ramach zbiorczego zamówienia na roboty drogowe dla lokalizacji, które pozytywnie przejdą weryfikację.